Prin parteneriatul cu XPeng, Volkswagen încearcă să recâștige terenul pierdut în China
11.08.2023
        
Distribuie acest articol!   

Volkswagen a achiziționat recent 5% din capitalul XPeng, printr-o investiție de 630 de milioane de euro. Prin intrarea în capitalul acestui constructor chinez de automobile, Volkswagen inaugurează o nouă cale pentru dezvoltarea automobilelor și tehnologiilor electrice pentru piața chineză.

China este o piață cheie pentru Volkswagen. Grupul german a fost primul constructor auto străin care a debarcat în această țară, încă din 1983. Din cauza reglementărilor legislative locale, producătorul german a fost nevoit să încheie un parteneriat cu constructorul auto SAIC, proprietate a statului chinez.

Primul model de automobil străin produs în China, Volkswagen Santana, a ieșit de pe liniile de producție în 1985. Succesul imediat al lui Santana – un nume care încă se bucură de foarte multă popularitate în China – a determinat Volkswagen să investească și mai mult în această țară. Trei ani mai târziu, Audi și-a unit forțele cu grupul FAW, pentru a vinde sub licență modelul 100. Distribuit sub marca Hongqi, avea să devină limuzina oficială a liderilor de top ai Partidului Comunist Chinez.

Volkswagen Santana

Este binecunoscut faptul că între China și Volkswagen este o legătură veche, care a mers bine. Însă ascensiunea din ultimii ani a constructorilor chinezi, atât companii publice (SAIC, FAW, Dongfeng, BAIC, Changan, JAC), cât și private (Geely, Chery, GreatWall, GAC, BYD), începe să facă tot mai grea viața liderului de odinioară… Maturitatea tuturor acestor mărci, cu precădere în ceea ce privește electrificarea, ridică probleme serioase grupului german, mai ales în China.

Grupul Volkswagen a vândut în China 3,18 milioane de automobile, în 2022 (Volkswagen, Audi, Jetta), reprezentând o cotă de piață de 15,1%. Vânzările modelelor electrice ID s-au dublat, ajungând la 143.100 de unități. Dar cifra generală este în scădere față de 2021, Volkswagen fiind deja depășit de BYD și pierzând poziția istorică de principal constructor de automobile în China.

Tocmai pentru a se relansa pe această piață extrem de importantă, grupul german a anunțat un nou parteneriat și a decis să intre în capitalul XPeng. Totodată, a fost oficializat un proiect de platformă comună între Audi, SAIC și FAW.

De ce XPeng?  Lansat relativ recent, în 2014, tânărul constructor este în plină ascensiune, atât în ​​China, cât și în Europa, unde este în proces lansare cu patru modele 100% electrice. Este un producător premium care va pune la dispoziția Volkswagen know-how-ul său în tehnologii electrice, dar și în USP-uri specifice pieței chineze.

Două modele vor fi dezvoltate în cadrul colaborării, urmând să fie poziționate în segmentul mediu / superior. Prin acest proiect Volkswagen recunoaște indirect scăderea influenței sale în China, dar demonstrează în același timp că nu are de gând să treacă această piață în plan secund.

Distribuie acest articol!