Grupul Volkswagen nu mai vrea să fie prins pe picior greșit, în privința achiziției de cipuri
09.09.2023
        
Distribuie acest articol!   

Chiar dacă în ultimele luni situația a revenit la normal în industria auto, cererea de semiconductori este în continuare mare. După ce a trecut printr-o criză fără precedent, Volkswagen vrea să preîntâmpine un posibil deficit, pe viitor.

Pus într-o situație extrem de dficilă din cauza pandemiei și, mai apoi, de criza semiconductorilor, cauzată de progresul tehnologic al automobilelor, cel mai mare producător european de automobile preia inițiativa și începe să achiziționeze semiconductori direct de la aproximativ zece producători. Pe lista furnizorilor se află nume binecunoscute în domeniu, precum NXP Semiconductors, Infineon Technologies sau Renesas Electronics.

În octombrie anul trecut, constructorul „a început să încheie acorduri directe cu producătorii de cipuri pentru a garanta securitatea aprovizionării sale”, potrivit lui Karsten Schnake, directorul de achiziții de la Skoda, care este și responsabil pentru grupul de lucru COMPASS (Cross Operational Management Parts & Supply Security) al Grupului Volkswagen, care se ocupă cu furnizarea de componente.

Electrificarea automobilelor și tendința de utilizare tot mai frecventă a funcțiilor de asistență și de conducerea autonomă nu fac decât să crească cererea de semiconductori.

„În 1978, doar opt semiconductori erau instalați în unitatea de control a unui Porsche 911. Astăzi, o Skoda Enyaq are aproximativ 90 de semiconductori, cu aproximativ 8.000 de componente electronice”, explică Volkswagen într-un comunicat.

Potrivit constructorului, valoarea componentelor electronice ale unui automobil se va dubla până în 2030, comparativ cu media actuală, de aproximativ 600 de euro pe vehicul.

Astăzi, industria auto ocupă locul cinci în rândul cumpărătorilor importanți, cu un volum global de achiziții de semiconductori de aproximativ 47 de miliarde de dolari, conform cifrelor publicate de Volkswagen. Până în 2030, se așteaptă ca industria să se situeze pe locul trei, cu un volum de piață de aproximativ 147 de miliarde de dolari.

Grupul german și producătorul franco-italian de cipuri ST Microelectronics au anunțat de anul trecut un plan comun de dezvoltare a unui nou semiconductor, marcând prima relație directă a lui Volkswagen cu un furnizor de semiconductori.

Guvernul german i-a atras pe cei mai mari producători de semiconductori din lume, oferindu-le subvenții de miliarde de euro. Compania americană Intel și câțiva producători taiwanezi de cipuri și-au anunțat intenția de a construi unități productive în Germania,  în acest an.

La rândul său, gigantul auto german intenționează, de asemenea, să reducă varietatea de cipuri necesare în vehiculele sale pentru a simplifica lanțul de aprovizionare.

Distribuie acest articol!