Renault și-a prezentat strategia pentru noua sa filială electrică, Ampere
17.11.2023
        
Distribuie acest articol!   

Renault, unul dintre primii constructori care au acordat atenția cuvenită automobilului electric, face acum un nou pas important pe calea electrificării. Recent relatam aici despre noua filială electrică Ampere.

Zilele trecute, constructorul francez a organizat prima ediție a „Capital Market Day Ampere”. Evenimentul a inclus o conferință de presă, în cadrul căreia Luca de Meo, CEO Renault, și Thierry Pieton, director financiar, au prezentat viziunea strategică a Grupului Renault cu privire la Ampere.

Luca de Meo a anunțat că grupul va lansa nu mai puțin de 22 de modele electrice, în anii următori. Un număr semnificativ, datorat unei investiții de patru miliarde de euro pe an, în cercetare și dezvoltare.

La nivel financiar, Renault dorește ca filiala Ampere să progreseze rapid cu o cotă de piață și o profitabilitate de două cifre încă din primii ani de la lansare. Gruparea franceză face așadar un mare pariu, care pentru Luca de Meo nu este unul riscant, deoarece consideră că evoluția pieței auto este ireversibilă. Evident, face referire la interzicerea vânzărilor de automobile termice în Europa, începând din 2035.

Automobilul, adaptat la software
Cu Ampere, Renault își regândește modul în care proiectează automobilele. Prin parteneriatul strategic cu Google și Qualcomm (cel din urmă fiind acum acționar al grupului), nu va mai fi vorba de un software adaptat unui automobil, ci invers.

Vehiculul va fi construit în jurul software-ului și va fi conectate la un cloud, ceea ce va permite actualizarea de la distanță, pe tot parcursul ciclului său de viață. Potrivit lui Luca de Meo, acest lucru va economisi 1,5 miliarde de euro în costuri de dezvoltare, în următorii 10 ani. Noul sistem are numele generic de tehnologie SDV, pentru Software Defined Vehicle (vehicul proiectat în jurul software-ului).

Datorită parteneriatului cu Google, toată tehnologia și noile funcții Android vor fi disponibile în modelele Ampere. În Europa, Renault va acorda prioritate acestui aspect, în detrimentul conducerii autonome. Grupul mizează totuși pe un nivel de conducere autonomă 2+, cu deschidere la nivelul trei.

Obiectivul: democratizarea electromobilității
În general, obiectivul Ampere este democratizarea automobilelor electrice. Renault vrea să atingă un nivel de echilibru al prețurilor între mașinile electrice și cele termice, înaintea concurenților săi direcți. Ampere are în prezent două platforme special concepute pentru modelele electrice. A doua generație a acestor platforme electrice va fi lansată în 2027 sau 2028.

Ampere se bazează pe patru fabrici, numite „Electricity”. Două sunt capacități de producție, la Douai și Maubeuge, fabrica de la Ruitz este de componente pentru baterii, iar cea de la Cléon va produce motoarele electrice.

Twingo se întoarce. Electric!
Punctul culminant de la „Capital Market Day Ampere” a fost prezentarea conceptului Legend, care prefigurează următoarea generație Twingo 100% electrică. Liniile primei generații Twingo pot fi recunoscute de la prima vedere. De altfel Renault și-a propus să reînvie, sub umbrela Ampere, numele și liniile modelelor emblematice din istoria mărcii. Renault 4 și Renault 5 sunt alte două exemple în acest sens, cel de-al doilea având deja confirmat oficial prețul de plecare de 25.000 de euro.

Viitorul Twingo, așteptat în 2026, va fi chiar mai accesibil, cu startul sub 20.000 de euro. Va fi foarte atractiv și din punct de vedere tehnic, cu un consum de energie electrică de 10 kWh la 100 km.

Prima generație de modele Ampere include viitoarele Renault 5 și Scenic E-Tech planificate pentru 2024, precum și următorul Renault 4 anunțat pentru 2025. Apoi, începând din 2027 sunt prevăzute următoarele generații din gama Ampere, printre care și înlocuitoarele primelor generații Scenic și Megane E-Tech.

Distribuie acest articol!