Audi își temperează ambițiile în privința electrificării
31.12.2023
        
Distribuie acest articol!   

La fel ca principalii săi concurenți, Audi oferă de mult modele electrice în gama sa. După ce SUV-ul de categorie mare e-tron a devenit recent Q8 e-tron, a urmat Q4 e-tron și sedanul sportiv e-tron GT. De asemenea, urmează să apară pe piață, anul viitor, Q6 e-tron.

Așadar, o abordare în forță, cu tot mai multe modele electrice. Rezultatele din piață sunt însă cu mult sub așteptări, ceea ce a declanșat alarma la Ingolstadt.

Modelele electrice Audi nu par să convingă, iar cum un necaz nu vine niciodată singur, nici perspectivele pieței electrice nu mai sunt prea optimiste. Conform estimărilor făcute de specialiști, ca de pildă Ferdinand Dudenhöffer, un consultant de specialitate citat de Deutsche Welle, ”cota de piață a mașinilor electrice în Germania va scădea anul viitor și nici la nivel internațional perspectivele nu sunt euforice”.

Nivelul actual al vânzărilor de modele electrice Audi nu este satisfăcător, iar la aceste probleme se adaugă cele interne, legate de dezvoltarea viitoarelor modele electrice. Acestea sunt circumsteanțele care forțează constructorul să își revizuiască strategia pentru anii următori și să rămână focusat mai mult decât era de așteptat pe modelele termice.

Gernot Döllner, noul CEO Audi, a confirmat recent ”reorientarea”, într-o discuție cu jurnaliștii de la Bloomberg. Asta după ce, în urmă cu câteva luni, anunțase intenția producătorului de a dezvolta o platformă complet nouă (PPC), pentru viitoarele modele termice.

Așadar, Audi a decis să își revizuiască în jos ambițiile pentru următorii ani, în privința modelelor 100% electrice. Astfel, mai multe modele care inițial au fost planificate înainte de 2026 (deocamdată nu se știe exact care), ar putea fi amânate până spre sfârșitul deceniului.

Audi așteaptă și încheierea dezvoltării platformei PPE, noua arhitectură electrică high-end partajată cu Porsche și care a fost amânată din cauza problemelor de software. Cele mai noi știri despre grupul german vorbesc și despre noua platformă SSP, creată să înlocuiască pe termen mediu toate arhitecturile existente. Însă și în acest caz ar exista o întârziere.

Pe de altă parte, să nu uităm că, în urmă cu câteva luni, Audi anunța utilizarea unei platforme preluate de la producătorul SAIC, pentru a dezvolta noi modele electrice, concepute pentru piața chineză. În paralel, platforma PPC ar asigura vânzarea în continuare a modelelor termice, cel puțin până la sfârșitul deceniului actual. O soluție de compromis, aplicată ”din mers”, atâta timp cât mașinile electrice nu se vând suficient de bine.

Distribuie acest articol!