Sedanul Moskvici 6 beneficiază de tehnologie chineză și este menit să acopere golul lăsat de plecarea constructorilor occidentali din Rusia
11.12.2023
        
Distribuie acest articol!   

Se pare că Rusia a surmontat rapid golul lăsat în industria auto locală, de plecarea producătorilor occidentali. A făcut-o prin importurile din China și rebranding al unor modele chinezești, cu mărci rusești.

Este cazul lui Moskvici, o marcă dispărută în 2006 și revitalizată în 2022, prin lansarea unui prim sedan.

Niciodată o piață auto majoră, așa ca cea din Rusia, nu s-a schimbat într-un timp atât de scurt. De la invazia Ucrainei, în februarie 2022, peisajul auto rusesc a suferit o transformare profundă, producătorii europeni, japonezi, coreeni și americani s-au retras, ei fiind înlocuiți rapid cu producători chinezi și mărci „rusești”.

Ghilimelele de mai sus se explică prin faptul că majoritatea automobilelor asamblate sau distribuite în prezent prin intermediul producătorilor naționali aparțin de fapt unor mărci chineze. Pentru a fi familiare clienților ruși, ele sunt comercializate sub logo-uri locale.

Cifrele sunt elocvente: între ianuarie 2022, ultima lună normală pentru sectorul auto din Rusia, și februarie 2023, la un an după începerea războiului, ponderea mărcilor coreene a scăzut de la 24% la 9%, cea a brandurilor europene, de la 27% la 6%, iar cea a producătorilor japonezi, de la 18% la 6%.

De această situație au beneficiat din plin producătorii din China: de la abia 10% în ianuarie 2022, cota de piață a acestora a ajuns la 55% în iulie 2023. Potrivit Autostat, în total 400.000 de automobile chineze vor fi vândute în Rusia, până la sfârșitul anului acesta.

Mașinile ”made in China” continuă să înlocuiască mărcile occidentale în categoriile mid și high-end. La rândul lor, producătorii ruși Lada, UAZ, GAZ și Moskvici își mențin poziția chiar dacă au o gamă îmbătrânită.

Treptat, oferta producătorilor ruși se îmbunătățește, prin introducerea unor modele preluate de la constructorii chinezi. Astfel, după Lada X-Cross 5 și Moskvici 3, bazate pe modele chineze, iată acum un nou model chino-rus: Moskvici 6.

Iată și o scurtă punere în temă referitoare la Moskvici: este un fost brand sovietic, apărut în 1945 și retras în 2006. Pentru a stimula propria piață auto după plecarea producătorilor occidentali, guvernul rus a decis, anul trecut, să revitalizeze acest brand. Scopul: pentru ca pilula reprezentată de mașinile de sorginte chineză să fie înghițită mai ușor de cumpărătorii ruși.

Astfel, Moskvici 3 este un crossover bazat pe JAC JS4, iar noul Moskvici 6 este derivat din JAC Sehol A5. Este un sedan tradițional cu 4 uși, poziționat în segmentul C (comparabil ca dimensiuni cu Volkswagen Jetta, Toyota Corolla sau Hyundai Elantra). Motorizarea este asigurată de un singur agregat, pe benzină, de 1,5 litri și 136 sau 174 CP. Preț de start: circa 24.000 de euro.

Moskvici 3 va fi produs la Moscova, în fosta fabrică Renault – Avtoframos. Comercializarea va începe în 2024, iar un an mai târziu va urma un al treilea model Moskvici.

Distribuie acest articol!