Toyota va dezvolta în Europa tehnologia de propulsie pe bază de hidrogen
17.12.2023
        
Distribuie acest articol!   

Producătorul japonez își va dezvolta tehnologia pe bază de hidrogen, prin crearea entității Toyota Hydrogen Factory Europe.

Toyota Motor Europe a anunțat că noua entitate locală Hydrogen Factory Europe va fi responsabilă cu dezvoltarea tehnologiei și modulelor pe bază de hidrogen, de la dezvoltare până la producție și vânzare. Această ”fabrică de hidrogen” va permite Toyota să obțină neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon în Europa, până în 2040.

„Europa are încredere pe termen lung în hidrogen, la fel ca noi”, a declarat cu această ocazie Thiebault Paquet, vicepreședinte Toyota Motor Europe și director al diviziei de afaceri cu pile de combustie. Acesta a mai precizat: „Vom continua dezvoltarea autoturismelor și a utilitarelor ușoare cu pile de combustie, extinzând totodată divizia de transport cu vehicule grele de mărfuri, pentru a sprijini extinderea unei infrastructuri viabile, cu hidrogen”.

Toyota preconizează că Europa va deveni una dintre cele mai mari piețe pentru hidrogen la nivel mondial, până în 2030, datorită investițiilor semnificative prevăzute în această direcție. Reamintim, până în 2027 se vor investi până la 45 de miliarde de euro în cadrul „Green Deal”, pactul ecologic al Comisiei Europene.

Gigantul japonez a lansat în producția de serie primul sedan cu pile de combustie cu hidrogen, Toyota Mirai, în 2015. În 2020 a urmat a doua generație, cu o nouă generație a tehnologiei cu pile de combustie. Aceasta se regăsește și pe noua Toyota Crown, comercializată în Japonia, ceea ce confirmă interesul constructorului pentru vehiculele cu acest tip de propulsie.

Această tehnologie oferă o autonomie ridicată, menținând timpul de realimentare comparabil cu cel de la vehiculelor termice. Toyota lucrează în prezent la un prototip de pickup Hilux cu hidrogen și a format, de asemenea, un parteneriat cu norvegienii de la Corvus, pentru a implementa soluții pe bază de hidrogen în aplicații marine. De asemenea, compania franceză GCK va folosi module de pile de combustie de la Toyota pentru a-și transforma autocarele diesel în vehicule cu hidrogen.

Toyota își dezvoltă, așadar, activitățile în privința utilizării hidrogenului prin intermediul unor tehnologiei de generație nouă și promite deja performanțe de top, cu cicluri de viață extinse și costuri reduse.

Noua tehnologie ar trebui să fie comercializată în 2026 și se va distinge printr-o densitate crescută a puterii, precum și o autonomie crescută cu 20%, în paralel cu reducerea costurilor de producție cu mai bine de o treime. Toyota și-a manifestat interesul și pentru proiectarea de  pile de combustie evolutive, cu puteri diferite și rezervoare de combustibil de formă complexă, pentru a-și instala tehnologia la bordul unor vehicule de diferite dimensiuni.

Distribuie acest articol!