Confruntat cu dificultăți, brandul Polestar se reorganizează din temelii
09.02.2024
        
Distribuie acest articol!   

După primii ani promițători, Polestar a avut rezultate sub așteptări în 2023. Prin urmare, filiala electrică de la Volvo se vede nevoită să își restructureze echipele și investițiile.

În ciuda ”tinereții”, Polestar este un brand destul de bine cunoscut pe piața europeană și a avut o creștere rapidă în noul peisaj al electromobilității auto.

A devenit un brand independent față de Volvo în 2018, după ce, în trecut, fusese numele care a reunit cele mai sportive modele din gama constructorului suedez, la fel cum era Cupra pentru SEAT. Autonomia a fost consfințită în 2019, prin comercializarea primului model propriu, Polestar 1.

Deși producția acestui coupe a fost limitată la doar la 1.500 de exemple, a fost suficient pentru a transforma noua divizie într-un brand premium dezirabil. Apoi, foarte repede, Polestar și-a însușit statutul de producător de automobile 100% electrice, prin lansarea modelului Polestar 2.

Lansat în 2020, sedanul cu patru uși concurează cu Tesla Model 3 și este semnificativ mai accesibil decât Polestar 1. Dezvoltând 231 CP, are o autonomie (WLTP) de 481 km.

Succesul înregistrat în Europa, în special în țările scandinave, a determinat extinderea gamei. Urmând această strategie, anul trecut a fost lansat Polestar 3, un SUV electric care preia platforma și un număr foarte mare de componente de la Volvo EX90.

Alte două modele sunt planificate în următorii ani: Polestar 4, un SUV coupe, și Polestar 5, un sedan electric de mari dimensiuni.

Așadar, o perspectivă cu proiecte grozave, dar care ascund anumite dificultăți pe care brandul le-a întâmpinat în ultimele luni. Polestar conta pe 60.000 de mașini în 2023, dar a vândut doar 54.600, potrivit Automotive News. Ca urmare a acestui obiectiv ratat, marca își va reduce 15% din forța de muncă, concediind aproximativ 450 de oameni.

Însă asta nu este tot. Chiar dacă Volvo aparține grupului chinez Geely, Polestar nu este direct sub controlul acestuia, fiind o divizie a Volvo Cars, în care constructorul suedez deține o cotă de 48%. Toate acestea se vor schimba foarte curând, deoarece Volvo trebuie să se debaraseze de Polestar, pentru a-și susține fluxul de numerar.

Volvo Cars își va vinde acțiunile Polestar companiei-mamă Geely, care va asigura suport operațional și financiar pentru Polestar. Acest lucru va face acum posibilă existența a două entități juridice separate (Volvo și Polestar) și echilibrarea celor două mărci, care vor fi de-acum pe picior de egalitate, sub controlul direct al Geely. Această operațiune nu va afecta participația Geely la Volvo, care rămâne la 79%.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!