Toyota rămâne liderul pieței auto mondiale
07.02.2024
        
Distribuie acest articol!   

Pentru al patrulea an consecutiv, Toyota este liderul pieței auto mondiale. Constructorul nipon reușește această performanță bazându-se cu precădere pe vânzările către persoanele fizice, dar cu un interes în creștere și pentru flotele corporative.

Cele 11,2 milioane de vehicule vândute în 2023 (+7% față de anul precedent) reprezintă un nou record. Astfel, Toyota Motor este producătorul numărul unu mondial la nivel de grupuri constructoare de automobile.

Recordul se explică parțial prin creșterea vânzărilor de vehicule hibride și prin soluționarea penuriei de semiconductori. Rezultatele sunt remarcabile, având în vedere contextul economic relativ dificil și problemele care au determinat grupul să oprească livrările la mai multe modele.

O treime din vânzări a fost asigurată de modelele hibride, în timp ce mașinile electrice au reprezentat mai puțin de 1% din total. Numărul modelelor electrificate vândute (3,7 milioane de unități) a crescut anul trecut cu 35%.

Pe piața europeană, cu aproape 1,2 milioane de unități vândute, Toyota rămâne pe locul secund în topul celor mai vândute mărci, pentru al treilea an consecutiv.

Însă cota de piață la nivel global este în ușoară scădere (-0,6%), ceea ce îi face pe diriguitorii Toyota să fie ușor îngrijorați și să caute noi modalități de a menține poziția și de a asigura creșterea. Într-o structură de piață în care clienții privați reprezintă între 40% și 45% dintre cumpărători, la Toyota acest raport se ridică la 60%, ceea ce explică această îngrijorare.

Toyota încearcă o poziționare multi-tehnologie, ceea ce a avantajat-o pe o piață electrică încă incertă. Datorită hibrizilor, a reușit chiar să se poziționeze ca lider în electrificare, paradoxal, fără a se putea baza prea mult pe tehnologia BEV (mașinile 100% electrice).

Deși lider în categoria vehiculelor hibride, Toyota rămâne în urmă pe segmentul automobilelor 100% electrice. În 2023 a vândut doar 104.018 astfel de vehicule, cu mult în urma concurenților Tesla și BYD. Toyota vizează 1,5 milioane de electrice vândute pe an până în 2026, un obiectiv ce pare din ce în ce mai greu de atins, după lansarea foarte complicată a SUV-ului, bZ4X.

Un alt obiectiv al grupului este să aibă în 2030 nu mai puțin de 60% din ofertă formată din modele cu zero emisii, ba chiar 100% în cazul brandului premium Lexus. Acesta este promovat ca „lider tehnologic al grupului” și are în noul hibrid LBX, un SUV urban, noul vector de creștere a mărcii.

Pe termen scurt și mediu, Toyota, va accelera lansarea modelelor cu zero emisii, inclusiv vehicule utilitare. Ambițiile sunt mari în privința sedanului bZ3, comercializat în China, și a unui viitor SUV compact care va ajunge în Europa în 2025.

În timp ce Toyota a rămas lider mondial și este încă cu mult înaintea concurenței, Grupul Volkswagen a recâștigat locul secund, cu 9,24 milioane de vehicule vândute. Hyundai-Kia își menține poziția a treia, cu 7,3 milioane de unități. Pe locul patru în lume este Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi Motors, care, în ciuda creșterii de 4%, este cu mult sub Toyota, cu 6,4 milioane de vehicule vândute în 2023.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!