Revenire surpriză a motorizărilor hibrid, pe fondul stagnării vânzărilor de electrice
01.04.2024
        
Distribuie acest articol!   

În timp ce vânzările de mașini electrice stagnează în Europa, cele de vehicule cu propulsie hibrid plug-in urcă din nou. Un fenomen în contrast cu trendul de anul trecut.

Vânzările de mașini electrice au explodat în ultimii ani, în Europa, China și Statele Unite. Dar, de la începutul anului acesta, progresul lor a încetinit semnificativ în întreaga lume.

În general, vânzările de mașini electrice sunt mai slabe la început de an, comparativ cu cele de la sfârșit de an. Uneori diferența se explică prin reducerile suplimentare acordate de producători la începutul sezonului rece, pentru a impulsiona piața. De data aceasta, cifrele au fost influențate și de eliminarea sau reducerea bonusurilor ecologice la achiziție, din anumite țări.

În mod clar, o scădere a ritmului de creștere a vânzărilor de electrice nu poate decât să provoace îngrijorări în rândul producătorilor. Chiar dacă cifrele asociației de profil (ACEA) arată că, pentru moment, piața europeană de automobile a început bine anul 2024, per ansamblu.

În februarie 2024, în ciuda unei creșteri generale a pieței cu 10,1%, comparativ cu luna similară de anul trecut, vânzările de modele 100% electrice au crescut cu „doar” 9%, cu o cotă de piață de 12% din totalul vânzărilor, la fel ca acum un an. Creșteri semnificative sunt în Franța (31,8%), Belgia (66,9%) și Țările de Jos (20,9%), spre deosebire de cea mai mare piața de pe continent, Germania (-15,4%), unde încetarea bruscă a ajutorului la cumpărare, de la sfârșitul anului trecut, are efecte vizibile.

În schimb, vânzările modelelor hibride au continuat să crească în februarie la 24,7%, plusurile surprinzătoare fiind mai degrabă în dreptul modelelor plug-in (PHEV). Deși au fost limitate timp de doi ani, în umbra celor 100% electrice, aceste își recapătă avântul.

Au crescut cu 11,6% și au avut salturi mari în special acolo unde vânzările de electrice sunt în scădere (22,3% în Germania). Să se întoarcă unii clienți la această tehnologie, mai degrabă decât la mașinile electrice?

În fine, vehiculele termice pe benzină au crescul în primele luni din 2024 mai lent decât restul pieței (6,1%), în timp ce segmentul diesel își continuă scăderea, cu -5,1%.

În timp ce stagnarea vânzărilor de mașini electrice pare să fie generalizată în Europa la începutul anului 2024, toată lumea se întreabă cât va dura acest trend. Sosirea unor modele electrice mai ieftine, în a doua jumătate a anului, ar putea permite categoriei BEV să își reia rapid creșterea, însă nu neapărat într-un ritm pe măsura previziunilor anunțate de constructori…


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!