Polestar, încă o marcă auto în dificultate
30.05.2024
        
Distribuie acest articol!   

”Văr” cu brandurile Volvo și Geely, în cadrul grupului chinez Geely, Polestar are un început de an foarte complicat. Vânzările sunt în scădere, iar probleme sunt, mai nou, și pe bursa americană.

Reamintim, Polestar este o marcă desprinsă din Volvo, lansată în 2017 și acum specializată în vehicule electrice. Deocamdată nu este încă comercializată pe piețele importante din Europa.

Polestar ar trebui să ajungă pe Bătrânul Continent până în 2025, dacă totul va merge bine. Însă strategia grupului Geely ridică întrebări, în special în ceea ce privește riscul de calibalizare între Volvo, Lotus, Zeekr și Polestar.

În iunie 2022, Polestar a intrat pe bursa americană (indicele Nasdaq), iar acum evoluția tânărului brand suedez pe această piață este sub semnul incertitudinii. Dubiile sunt alimentate de faptul că rezultatele financiare pentru anul 2023 nu au fost încă publicate, ceea ce contravine obligațiilor companiilor listate la bursă.

Potrivit Reuters, Nasdaq a solicitat Polestar să respecte reglementările, sub sancţiunea excluderii de pe bursă. Cei de la Polestar admit o întârziere în publicarea rezultatelor, dar și mai multe erori contabile care privesc exercițiile financiare 2021 și 2022, care stau la originea întârzierii în ceea ce privește publicarea rezultatelor de anul trecut.

Compania dă asigurări că aceste erori privesc doar o parte marginală a rezultatelor anterioare și promite că mai are nevoie doar de puțin timp pentru a-și actualiza rezultatele financiare.

Între timp s-a confirmat că vânzările Polestar au scăzut cu 40% la nivel mondial în primul trimestru al anului 2024, comparativ cu aceeași perioadă din 2023. S-au vândut doar 7.200 de vehicule în această perioadă, comparativ cu 12.076, anul trecut. O scădere catastrofală care, din fericire, poate fi explicată prin contextul nefavorabil.

Noile SUV-uri Polestar 3 și Polestar 4, care ar urma să se vândă în paralel cu sedanul Polestar 2, ar trebui să asigure o creștere puternică în viitorul apropiat. Dar dacă vânzările nu vor crește într-un interval foarte scurt, Polestar chiar va avea o mare problemă. Suficient pentru a risca să intre pe lista tinerelor mărci electrice aflate în dificultate, chiar dacă susținerea grupului Geely o protejează de faliment.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!