
În urmă cu un an, Volkswagen își anunța intenția de a avea în gama pentru piața chineză nu mai puțin de 30 de modele noi, până în 2030. Între timp, termenul limită a fost devansat, obiectivul urmând să fie atins în doar doi ani. O decizie de înțeles, având în vedere ultimele rezultate ale constructorului german pe piața din China.
În acest context, Volkswagen are o prezență în forță la ediția din acest an a Salonului de la Shanghai, cu nu mai puțin de trei concepte.
Acestea anticipează ofensiva anunțată de Volkswagen pentru următorii doi ani. Sub sloganul „În China, pentru China”, noua strategie încearcă să corespundă noilor orientări ale consumatorilor chinezi.
Schimbarea vine după ce, în 2023, Volkswagen și-a pierdut poziția de lider tradițional al pieței auto din China, în fața noului colos local, BYD. Această tendință, prin care constructorii occidentali pierd constant teren în favoarea jucătorilor locali, a continuat anul trecut, încheiat cu cifre în scădere pentru Volkswagen.
Volkswagen reacționează prezentând creațiile propriului centru de dezvoltare din Hefei. Scopul declarat este să reducă timpul de dezvoltare a unui model nou la maximum 34 de luni. Un termen comparabil cu performanțele atinse deja de concurența chineză.
Cele trei concepte corespund cerințelor tehnologice ale clienților chinezi, cu motorizări 100% electrice, în segmente de volume mari. Sunt realizate de cele trei joint-venture la care Volkswagen are participații în China: ID Aura (FAW-Volkswagen), ID Era (SAIC-Volkswagen) și ID Evo (Volkswagen-Anhui).
Toate se încadrează în categoria New Energy Vehicle (NEV) din China, care include modele complet electrice, hibride plug-in sau cu range extender. Volkswagen mai precizează că noutățile vor fi echipate cu sisteme bazate pe inteligență artificială, pentru „conducere extrem de automatizată”.

ID Aura este un sedan care vizează clienții din segmentul A, „deosebit de sensibili la poziționarea prețurilor”. Beneficiază de un grup motopropulsor electric și are o interfață multimedia similară cu cea a unui smartphone.
ID Era este un SUV mare cu trei rânduri de scaune. Este echipat cu un range extender, o premieră pentru Volkswagen, permițând o autonomie de 1.000 km.

ID Evo este un SUV de dimensiuni mari, full electric. Nu sunt furnizate informatii tehnice, cu exceptia faptului ca beneficiaza de o arhitectura de 800 V.
