
Cel puțin pe hârtie, niciun automobil omologat pentru circulația pe drumurile publice nu poate rula la fel de rapid ca Aston Martin Valkyrie. Hypercarul englez continuă să își păstreze titlul neoficial de „cel mai eficient automobil din lume”.
Imaginată de genialul inginer Adrian Newey, pe când lucra pentru echipa de Formula 1 Red Bull iar Aston Martin era partener al acesteia, Valkyrie și-a propus să devină cea mai eficientă mașină ”de stradă” din toate timpurile. Și a reușit să atingă acest obiectiv datorită unei filozofii de design unice în lume.
Majoritatea automobilelor sport actuale se concentrează în primul rând pe putere, anvelope și design, fiecare încercând să realizeze o combinație cât mai eficientă a acestor parametri. În cazul Valkyrie, la această formulă s-a adăugat și o cantitate mare de efect de sol, datorită aerodinamicii extrem de sofisticate.

Cu cei 1.176 CP generați de motorul V12 aspirat natural, furnizat de Cosworth, secondat de un motor electric, și o greutate de doar 1.270 kg, Aston Martin Valkyrie își propune să domine toate celelalte mașini omologate pentru șosea, în cursa pentru eficiență sportivă absolută.
Pentru a-și demonstra capacitatea, a fost testată contracronometru pe celebrul circuit utilizat de jurnaliștii britanici de la Top Gear. Recent, impresionantul Koenigsegg Jesko, cu ai săi 1.600 CP și o greutate de 1.290 kg, a stabilit un timp de referință spectaculos: 1m10”9.
Care a fost rezultatul acestei încercări cronometrate cu Stig la volan, în cazul Valkyrie? 1m9”6! Recordul lui Koenigsegg Jesko Attack, hypercarul care a învins Ferrari SF90 Stradale (1m11”3) a fost șters, la fel ca și acel 1m10”6 realizat de modelul extrem Caparo T1, în urmă cu 15 ani.
Nu este clar ce anvelope a folosit Valkyrie pentru stabilirea acestui record: „simplele” Michelin Pilot Sport Cup 2, dezvoltate special pentru acest model, sau versiunea mai performantă Cup 2R? Toate indiciile par să indice cea de-a doua opțiune, menită să maximizeze cât mai mult performanțele.
Cei care au văzut evoluția mașinii au observat faptul că, totuși, devine instabilă atunci când ajunge la limită, judecând după corecțiile constante ale pilotului. Corecții care au dus, fără îndoială, la pierderea câtorva zecimi de secundă, pe parcursul turului.