
Audi A1 și Q2, verii premium ai modelelor Volkswagen Polo și T-Roc ajung la sfârșitul duratei de viață. Constructorul de la Ingolstadt se pregătește să îi înlocuiască prin lansarea unei noi damilii de modele electrice compacte.
Ne reamintim, Audi A1 a permis mărcii să câștige o cotă de piață semnificativă pe Vechiul Continent, încă de la introducerea primei generații, în 2010.
Dar, în timp ce Polo, modelul echivalent de la Volkswagen, a trecut la o a doua generație în 2018, A1 nu a primit același tratament. După câte se vede, acesta nu mai este unul dintre modelele importante din planurile de viitor ale celor de la Audi.
La fel ca și Q2, A1 va dispărea definitiv din gamă anul viitor. Retragerea este cu adevărat surprinzătoare pentru micul SUV care se încadrează în categoria modelelor urbane. Era un SUV compact de nișă, poziționare care întotdeauna este potrivită pentru o marcă premium precum Audi.
Însă Q2 va fi înlocuit cu un alt model compact. Acest detaliu le-a fost comunicat jurnaliștilor de la Autocar de CEO-ul Audi, Gernot Döllner. El a declarat că înlocuitorul va fi „un nou vehicul electric compact, a cărui producție va începe anul viitor, la Ingolstadt”.
Noul model, care ar putea fi un rival pentru noul Mercedes CLA în versiune electrică, va fi mai scurt decât actualul Q4 e-tron (4,59 metri) și ar trebui să se bazeze pe arhitectura MEB. Este vorba de platforma comună a grupului, de care deja beneficiază modele precum Volkswagen ID.3, ID.4, ID.5, Skoda Elroq și Kodiaq și Audi Q4 e-tron.
Prin urmare, îi va lipsi capacitatea de încărcare rapidă de mare putere, cum e cazul la Q6 e-tron sau e-tron GT, cu 800 de volți. De asemenea, este clar că nu va folosi viitoarea platformă SSP, mai eficientă, așteptată pentru 2028 sau 2027 cel mai devreme.
Rămâne de văzut dacă Audi plănuiește și un nou model termic în acest segment de la granița dintre vehiculele urbane și cele compacte, pe lângă gama A3 care va rămâne în ofertă.
S-ar putea ca Audi să ofere și în acest segment atât modele termice, cât și electrice, așa cum face cu SUV-urile familiale Q5 și Q6 sau cu limuzinele A6 și A6 e-tron. Sau poate, de ce nu, un model care să utilizeze noua tehnologie full hybrid a Grupului Volkswagen.