Constructorii germani au încheiat primul trimestru din 2025 cu profituri în scădere abruptă
04.05.2025
        
Distribuie acest articol!   

Producătorul auto german Volkswagen a raportat o scădere abruptă a profiturilor în primul trimestru din 2025, invocând cheltuieli excepționale mari și performanțe mai slabe în China. O situație similară a fost consemnată și în cazul Mercedes-Benz, exponentul de vârf al industriei auto germane de lux.

Grupul Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, a înregistrat o scădere a profitului de aproape 41% față de anul precedent, la 2,19 miliarde de euro după primele trei luni ale anului 2025.

În timp ce veniturile grupului au crescut cu aproape 3%, la 77,6 miliarde de euro, mai multe obstacole au afectat rezultatul final, după cum relatează DPA. Pe lângă cheltuielile speciale anterioare, de ordinul miliardelor, Volkswagen a câștigat semnificativ mai puțin și din asocierile sale în participațiune din China, o piață cheie. De asemenea, pierderile s-au majorat și la divizia sa de baterii.

Costurile speciale în valoare totală de aproximativ 1,1 miliarde de euro – inclusiv provizioanele pentru CO2 în Europa, restructurarea continuă a unității de software Cariad și rezervele suplimentare pentru scandalul Dieselgate – au afectat puternic bilanțul, împingând profitul operațional în scădere cu aproximativ 37%, la 2,9 miliarde de euro.

Volkswagen și-a reafirmat perspectivele pentru anul în curs, deși previziunile nu iau încă în considerare impactul pe care îl vor avea taxele impuse de administrația președintelui Donald Trump.

„Așa cum era de așteptat, Grupul Volkswagen a avut un început mixt de an fiscal”, a declarat directorul financiar Arno Antlitz într-un comunicat. „Mașinile noastre sunt foarte bine primite. Numărul de comenzi în Europa de Vest a crescut semnificativ, iar registrul de comenzi se umple rapid”, a spus Antlitz, adăugând că vânzările de vehicule electrice au înregistrat, de asemenea, o creștere puternică în regiune.

„Având în vedere situația economică globală volatilă actuală, este foarte important să ne concentrăm asupra pârghiilor aflate sub controlul nostru. Aceasta înseamnă completarea gamei extinse de produse cu o bază de costuri competitivă, astfel încât să ne putem asigura că vom reuși și pe piețele globale în rapidă schimbare”, mai spune Antlitz, referitor la provocările cărora constructorul german trebuie să le facă față pe termen scurt și mediu.

O situație similară s-a consemnat și la Mercedes-Benz, care a anunțat, de asemenea, că profitul său operațional (EBIT) a scăzut cu 40%, ajungând la 2,3 miliarde de euro în primul trimestru. Producătorul german declară că, având în vedere volatilitatea actuală în ceea ce privește politicile tarifare de pe piața internațională, este imposibil de anticipat evoluția pentru restul anului.

Distribuie acest articol!