Creștere puternică pe piața europeană, pentru modelele hibride și electrice
30.05.2025
        
Distribuie acest articol!   

Pe o piață auto cu evoluție lentă, mașinile electrice continuă să crească, la fel ca modelele hibride, care sunt pe cale să devină preferatele europenilor.

Perspectivele rămân neclare pentru piața europeană. În ciuda unei ușoare reveniri în aprilie (+1,3%), tendința de la începutul anului este negativă (-1,2%).

Din cele 3,64 milioane de automobile noi înmatriculate începând din ianuarie, Franța (-7,3%), Germania (-3,3%) și Italia (-0,6%) au fost piețele majore în scădere. În schimb, Marea Britanie a înregistrat o creștere (+3,1%). Per ansamblu, vehiculele hibride și electrice sun cele care înregistrează creșteri pe piața europeană.

Cele full electrice continuă să câștige teren (+26,4% din ianuarie) și, cu 558.262 de unități vândute, au ajuns la o cotă de piață de 15,3%. Cu toate acestea, nu toate țările progresează în același ritm. Conform datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), trei dintre cele mai mari patru piețe din UE, reprezentând 63% din totalul înmatriculărilor de mașini electrice, au avut creșteri solide: Germania (+42,8%), Belgia (+31,3%) și Olanda (+6,4%). În schimb, Franța a pierdut teren (-4,4% din vânzări), în ciuda unei ușoare reveniri de +2,8% în aprilie.

Și vânzările de hibride au crescut vertiginos în prima parte din 2025. Cu 1.285.486 de înmatriculări (+20,8%) în primele patru luni, hibridul este preferatul europenilor, acaparând 35,3% din piața totală. Segmentul este dominat de grupul Stellantis, cu o cotă globală de 15,1%.

Hibrizii plug-in au crescut în majoritatea țărilor, în special în Germania (+46,6%) și Spania (+42,8%). Cu 287.850 de unități vândute, propulsia PHEV reprezintă acum 7,9% din înmatriculările europene, comparativ cu 7,2% în aprilie 2024. În același timp, cota de piață combinată a vehiculelor pe benzină și motorină a scăzut la 38,2%, comparativ cu 48,4% în aceeași perioadă din 2024.

În acest context, producătorii europeni reușesc să se mențină pe val. De la începutul anului, Renault (+14%), Volkswagen (+8,3%), Skoda (+5%) și Peugeot (+4,4%) au fost brandurile europene cu cele mai bune performanțe.

Dar brandurile chineze își continuă răbdătoare ascensiunea, contribuind în mare măsură la succesul modelelor electrificate. Conform datelor existente, mărcile care au crescut puternic sunt SAIC Motor, cu MG (+52,4%), BYD, Xpeng și Leapmotor, fiecare cu +59% într-un interval de un an.

La polul opus, vânzările Tesla au scăzut vertiginos: -46% de la începutul anului și -52,6% în aprilie!

Distribuie acest articol!