DS N°8 este primul automobil prezidențial electric
13.05.2025
        
Distribuie acest articol!   

Președintele Franței are o nouă mașină de paradă. Deși nu este fabricată în Franța, aceasta este prima din istorie care folosește propulsie 100% electrică.

Emmanuel Macron a folosit pentru prima oară în mod public noul automobil pe 8 mai, la parada organizată cu ocazia celei de-a 80-a aniversări a victoriei aliaților în cel de-al Doilea Război Mondial.

După hibridul plug-in DS 7 văzut deja în numeroase ocazii (și disponibil într-o versiune Vauban comercializată în serie mică), președintele francez a apărut acum la bordul noului său DS N°8.

Este vorba de cel mai recent vârf de gamă al mărcii de lux din portofoliul Grupului Stellantis, într-o ediție specială, denumită Presidentielle. Vehiculul este dotat cu o baterie de capacitate mare, de 97 kWh, care, conform configuratorului DS Automobiles, permite o autonomie de până la 739 km cu o singură încărcare, în versiunea cu tracțiune față și 245 CP, deși comunicatul oficial indică o autonomie de 750 km.

Totuși, acesta nu precizează dacă este vorba despre varianta cu tracțiune pe două roți și 245 CP sau despre cea cu tracțiune integrală și 350 CP. Versiunea specială se remarcă și printr-o culoare exclusivă: Sapphire Blue.

Știm, însă, că DS N°8 Prezidențial este blindat, modificare realizată de specialistul Centigon, ceea ce implică, în mod firesc, o masă considerabil mai mare decât cele 2.105 kg ale versiunii standard (cu 245 CP și baterie de 97 kWh). Drept consecință, autonomia maximă scade semnificativ în condiții reale de utilizare.

Acest model special dispune de propriile sisteme de siguranță la bord, de micile fanioane oficiale și de un interior rafinat, îmbunătățit de intervenția unor maeștri artizani. Finisajele exterioare au fost și ele revizuite cu atenție.

Nu în ultimul rând, merită amintit că, spre deosebire de DS 7 și de modelele anterioare utilizate la paradele oficiale ale președintelui francez, DS N°8 provine din afara Franței: este fabricat în Italia, la uzina Stellantis din Melfi.

Totuși, din perspectiva comunicării oficiale, rămâne mai „corect politic” decât fostul DS 9, care era asamblat în China. Acesta a fost motivul pentru care DS 9 nu a fost niciodată ales de Emanuel Macron pentru aparițiile sale oficiale.

Distribuie acest articol!