
Bugatti Bolide este mult mai mult decât un supercar. Cu 1.600 CP sub capotă și o viteză maximă de până la 380 km/h, acesta întruchipează extremul în materie de automobile, în toată splendoarea sa.
Cu un preț de plecare de circa patru milioane de euro (fără taxe și opțiuni personalizate), Bolide nu este nici pe departe un automobil pentru ”muritorii de rând”, ci un hypercar special destinat celor cu dare de mână, care își doresc senzații tari la volan.
Produs în doar 40 de unități, Bolide se poziționează ca o creație tehnică dedicată performanței pure, fiind conceput pentru a evolua exclusiv pe pistă. Fiecare detaliu, de la motor la caroserie și interior, vizează excelența. Cu un aspect de-a dreptul impresionant, este evident că nu este o mașină pentru uzul zilnic.
Anvelopele, de pildă, rezistă doar pentru maximum 60 de kilometri. Pare absurd la prima vedere, însă acest aspect subliniază faptul că această mașină a fost gândită să dea totul pe pistă, și nu pentru cumpărături sau dusul copiilor la școală.
De ce este durata de viață a acestor anvelope atât de scurtă? Simplu: Bolide rulează pe profiluri slick de înaltă performanță, similare cu cele folosite la curse, care oferă o aderență incredibilă, dar se uzează foarte repede.

Costul lor? În jur de 7.000 de euro pe set. Este scump, dar acesta este prețul excelenței. Mai mult, fiind vorba de roți speciale, cauciucurile trebuie să fie preîncălzite la anumite temperaturi, pentru a evita problemele de aderență.
Este de la sine înțeles că deținerea acestui tip de automobil nu este la îndemâna oricui. Nu este vorba doar de prețul mașinii, ci și de costurile ulterioare, de întreținere și exploatare.
În fond, Bugatti Bolide este o operă de artă. Nu este un automobil practic, ci unul care împinge limitele tehnologiei auto. Motorul W16 consumă 24 l/100 km, iar fiecare minut petrecut la volan impune un cost enorm.
După achiziție, chletuiala explodează rapid. Pe lângă anvelope, fiecare inspecție în service poate ajunge până la 25.000 de euro. Apoi combustibilul, asigurarea și deplasarea la pistă nu sunt nici ele tocmai ieftine!

Este un lux extrem, rezervat unei elite care își permite să radă un set de anvelope extrem de scumpe în doar 60 de kilometri, fără să clipească. Chiar trebuie să fii pregătit financiar pentru a acoperi o astfel de cheltuială și, în ciuda acestui gen de ”dezavantaje”, pentru cei care și-o pot permite, pasiunea este mult prea puternică!