Renault, campion european la vânzări. Ce a pierdut Tesla, a câștigat Volkswagen!
31.05.2025
        
Distribuie acest articol!   

Renault Clio a profitat de performanța relativ slabă a modelului corespondent de la Dacia, Sandero, pentru a prelua șefia în topul vânzărilor europene pe luna aprilie.

Grupurile Renault și Stellantis și-au plasat nu mai puțin de cinci modele în Top 10, în timp ce vedetele de odinioară, Tesla Model Y și Model 3, continuă să înregistreze evoluții chinuite.

Renault Clio a fost modelul numărul 1 pe piața auto europeană în aprilie, cu vânzări în creștere cu 2,7% de la începutul anului. În același timp, celălalt model de volum al Grupului Renault, Dacia Sandero, a scăzut cu 10,5%.

Cifrele Dataforce pun modelul citadin francez Renault Clio pe primul loc în topul vânzărilor europene din aprilie, cu 19.820 de unități vândute. Deși Sandero domină clasamentul după primele patru luni ale anului și vine după un an 2024 la sfârșitul căruia a preluat conducerea, acest model a scăzut cu aproape 27% în aprilie.

Așadar, Clio reușește o realizare remarcabilă, cu toate că este obținută pe fondul unei scăderi cu 3%. Avantajul acestui model ar trebui să se mărească în lunile următoare, datorită scăderii semnificative a prețului de bază.

Volkswagen Tiguan completează podiumul, confirmând apetitul europenilor pentru SUV-uri, chiar dacă sunt oferite la prețuri destul de mari pentru această categorie. Urmează în top două modele din grupul Stellantis, Peugeot 208 și Citroën C3, acesta din urmă bucurându-se de un start comercial bun.

Următoarele în Top 10 sunt Toyota Yaris Cross, care s-a clasat înaintea lui Yaris normal, aflat pe locul zece. Între cele două se află Golf și T-Roc, de la Volkswagen, ale căror vânzări au scăzut brusc în aprilie, precum și celebrul Duster, care a cunoscut o creștere constantă de la reînnoirea sa.

Alte aspecte importante din peisajul vânzărilor includ creșterea cu 77% a vânzărilor modelului Peugeot 3008 (locul 21) și creșterea cu 64% a lui Jeep Avenger (locul 24). Cât despre China, despre care se vorbește tot mai mult, aceasta rămâne încă foarte discretă în acest clasament. Doar MG ZS, un SUV, apare pe locul 23 (+23%).

La capitolul absențe notabile trebuie trecută Tesla Model Y, mașina cea mai bine vândută în Europa în 2023 (și a patra anul trecut). SUV-ul electric american a vândut doar 4.743 de unități în aprilie, retrogradând pe locul 84.

Per total de la începutul anului, Model Y se află pe locul 33, cu 35.000 de mașini, cifră care reprezintă o scădere de 48% față de aceeași perioadă a anului trecut. În contrast Volkswagen ID.4 au crescut cu 71%, ajungând la 27.299 de unități. Altfel spus, ce a pierdut Tesla la vânzări, a câștigat Volkswagen!

În fine, Tesla Model 3 a pierdut doar 17% și se află pe locul 49, adică la un pas de a ieși din Top 50.

Distribuie acest articol!