
Avansul producătorilor chinezi îngrijorează mulți jucători din sectorul auto. Un avertisment îngrijorător vizavi de această ofensivă vine chiar din partea unuia dintre liderii mondiali: „Mai avem puțin timp!”
În doar câțiva ani, China s-a impus ca unul dintre principalii actori din sectorul auto global. Deși invazia mașinilor chineze în Europa este destul de limitată, în mai multe regiuni ale lumii, în special în țările emergente, producătorii chinezi înregistrează o creștere incredibilă. Într-atât de puternică încât producătorii istorici sunt nevoiți să se reinventeze pentru a evita pierderea cotei de piață.
În segmentul mașinilor electrice, nu mai este o exagerare să afirmăm că deja China este liderul mondial incontestabil. Cu toate acestea, producătorii chinezi dezvoltă și alte tehnologii, cum ar fi hidrogenul, ceea ce face ca avansul lor actual să fie doar începutul!
Liderul mondial Toyota avertizează prin vocea lui Misumasa Yamagata, președintele propriei divizii de hidrogen, asupra ascensiunii Chinei și în acest domeniu. Yamagata a subliniat într-un interviu pentru Financial Times: „Nu mai avem mult timp, este important să accelerăm rapid. China este cea mai avansată țară din lume în ceea ce privește camioanele pe bază de hidrogen. Motivul pentru care acestea sunt atât de avansate este că guvernul chinez a ordonat transformarea principalelor rute logistice în autostrăzi pe bază de hidrogen.”
Ca dovadă, vânzările de autobuze și camioane pe bază de hidrogen din China au ajuns la 7.069 de unități în 2024, depășind totalul combinat al tuturor celorlalte regiuni din lume, conform datelor furnizate de Interact Analysis. După ce a devenit lider în domeniul vehiculelor electrice cu baterie, China este pe cale să se impună și în sectorul hidrogenului.
Pentru producătorii istorici, concentrarea pe dezvoltarea vehiculelor electrice, pentru a ajunge din urmă China, ar putea fi o capcană, pentru că ar neglija dezvoltarea altor tehnologii, precum hidrogenul. Cert este că, dacă anumiți producători chinezi vor prelua inițiativa în acest domeniu, va fi o lovitură majoră pentru alți jucători de pe piață.
Guvernul chinez pare să mizeze complet pe hidrogen. În martie a anunțat lansarea primei rute de camioane cu hidrogen din țară, pe o distanță de peste 1.100 km, între orașul Chongqing și portul Qinzhou. Printre obiectivele pentru anul 2025 se numără deschiderea unor stații de realimentare cu hidrogen, în diverse provincii și municipalități din țară.
Deja 30 de provincii și municipalități chineze au implementat politici și planuri guvernamentale pentru dezvoltarea stațiilor de realimentare cu hidrogen, planificând peste 1.200 de amplasamente pentru anul acesta, ceea ce depășește deja totalul global actual.
Cu toate acestea, potrivit lui Misumasa Yamagata, avansul Chinei în acest domeniu poate fi încă recuperat. Totuși, el specifică că accelerarea trebuie declanșată acum.