
Industria auto chineză domină mai mult ca niciodată piața automobilelor electrificate, în special în țările în care nu există o industrie locală. Anul trecut, 76% din mașinile electrice și hibride plug-in vândute la nivel mondial au provenit din China.
Datele colectate de analiștii de la Rho Motion oferă o radiografie foarte interesantă a acestei piețe care crește constant la nivel global.
Pe piețele europene cu o industrie auto puternică, ascensiunea chinezilor este mai dificilă. În Germania, de exemplu, cota de piață nu depășea 4%, în timp ce în Franța era de doar 5%, iar în Regatul Unit de 7%.
De asemenea, mașinile electrificate produse în China au reprezentat 10% din totalul celor vândute în Spania și 9% în Norvegia, o țară în care mașinile electrice au devenit majoritare în vânzările de automobile noi.
Se spune adesea că industria auto chineză are un avans considerabil față de mărcile europene și americane, atunci când vine vorba de electrificare. Deși afirmația poate fi încă discutabilă în privința avansului tehnologic, în privința cifrelor de vânzări de pe piața mondială situația este evidentă.
În special țările în care nu există o industrie auto locală sunt cele care au impulsionat exporturile chinezilor de mașini electrice și hibrid. În Brazilia, de pildă, unde mărcile europene sunt totuși fabricate local, 82% din automobilele vândute provin din China. În Thailanda, cifra este de 75%, 70% în Mexic, 74% în Nepal, 52% în Malaezia, 26% în Australia și 64% în Israel.
Ca o concluzie, mărcile auto chineze domină toate piețele unde nu există concurență locală sau o politică de import clară, care să protejeze industria autohtonă. În același timp, nu trebuie uitată gigantica piață auto internă a Chinei, care contribuie enorm la această cifră: 31,436 milioane de automobile noi au fost vândute acolo anul trecut, dintre care 40% au fost electrificate.