11.000 de euro pentru înlocuirea unui simplu buton, la Bugatti Veyron!
21.06.2025
        
Distribuie acest articol!   

Subiectul acestui material demonstrează, dacă mai era cazul, că uneori clienții sunt taxați și cu ”plata numelui”, chiar dacă acesta nu apare concret, pe factură, dar se regăsește negreșit în suma totală. Recent, un service Bugatti a emis o factură cu o sumă considerabilă, pentru înlocuirea unui banal buton de pe un Veyron, deși piesa în sine valorează foarte puțin.

Defectarea unei oglinzi retrovizoare electrice este, în general, considerată o problemă minoră, fără impact asupra siguranței sau performanței vehiculului. În mod normal, o astfel de reparație ar trebui să implice o vizită la un service autorizat și un cost rezonabil.

Totuși, un proprietar de Bugatti a avut parte de o surpriză imensă: pentru înlocuirea unei piese la un Veyron, i s-a cerut peste 11.000 de euro. Carl Hartley, proprietarul respectivului supercar, este fiul lui Tom Hartley, cel mai important dealer de mașini de lux din Marea Britanie. Potrivit publicației Chasis Cero, hipermașina lui avea o problemă aparent simplă: butonul de reglare a oglinzii fusese ușor slăbit.

Verdictul celor din service a fost dur: reparația va costa 11.300 de euro. Aceasta include înlocuirea întregului mecanism, ceea ce necesita dezasamblarea unei părți mari a ușii. O sumă scandaloasă pentru ceea ce pare a fi o reparație minoră. Dar în lumea Bugatti, chiar și un schimb de ulei poate costa aproape la fel de mult ca o mașină nouă ”de oameni normali”.

Carl nu a acceptat estimarea, pe care a considerat-o exagerată, și a ales să își încredințeze mașina unui mecanic independent, Neil, cu care colaborează frecvent pentru întreținerea celorlalte vehicule din colecția sa. Două zile mai târziu, mașina era din nou funcțională, iar butonul ra fost eparat fără probleme. Costul total al intervenției: 1,16 euro, prețul unui buton compatibil, preluat de la un… bus Volkswagen Transporter.

De ce atât de puțin? Pentru că butonul în cauză este identic cu cel utilizat pe un Volkswagen Transporter. Această coincidență se explică prin faptul că, în perioada dezvoltării modelului Veyron, Bugatti făcea parte din Grupul Volkswagen. Ca urmare, anumite componente au fost standardizate și partajate între diferitele mărci din portofoliu. Neil, mecanicul independent, afirmă că înlocuirea piesei a durat doar 25 de minute, fără devize, fără facturi exorbitante. Este o demonstrație clară că expertiza tehnică și bunul simț pot, uneori, tempera excesele industriei auto de lux.

Cu toate acestea, nu este un secret pentru nimeni că Bugatti Veyron se numără printre cele mai costisitoare automobile din lume, inclusiv în privința întreținerii. Producătorul recomandă o vizită anuală în service, care poate ajunge până la 25.000 de euro. Pachetul de întreținere include 18 litri de ulei de motor, toate filtrele aferente, inclusiv cele pentru diferențiale și cutia de viteze, precum și 27 de ore de manoperă specializată.

În urma experienței trăite, Carl Hartley a decis să nu mai apeleze la rețeaua oficială, pentru întreținerea hypercarului său. Iar experiența trăită de el, pe cât de amuzantă, pe atât de absurdă, demonstrează că, uneori, soluțiile simple și raționale pot înlocui cu succes complexitatea și costurile exagerate asociate luxului auto.

Distribuie acest articol!