„Cererea este aproape zero”. Al doilea model electric de la Ferrari va fi, probabil, amânat
30.06.2025
        
Distribuie acest articol!   

În timp ce primul Ferrari electric, programat pentru toamna viitoare, este deja un succes răsunător înainte de a fi lansat, datorită producției limitate, al doilea model cu propulsie electrică cu sigla Căluțului Cabrat, planificat pentru o producție mai mare, nu pare să atragă cumpărători.

Tranziția către vehiculele electrice este mai complexă decât se aștepta, chiar și pentru cei mai prestigioși producători. Ferrari urmează să dezvăluie primul său model electric în octombrie. Va fi un model produs într-o serie foarte limitată, cu comenzile deja epuizate.

Ferrari va fi unul dintre primii producători de supercaruri ultra-luxoase care trece la electrificare, Lamborghini amânându-și planurile pentru 2029, Aston Martin „până la sfârșitul deceniului”, iar McLaren urmând să împingă termenul limită cât mai mult posibil.

După acest prim model full electric produs în ediție foarte limitată, producătorul italian își propusese să lanseze foarte rapid un al doilea, până în 2026. Cu toate acestea, potrivit Reuters, italienii au decis să amâne lansarea până în 2028, din cauza unei „lipse aproape totale de cerere”.

Acest al doilea model trebuia inițial să marcheze intrarea Ferrari în producția electrică la scară largă. Dar, potrivit unei surse din interior, producătorul „nu are vizibilitate asupra potențialilor clienți interesați”, ceea ce face ca lansarea planificată pentru anul viitor să fie în prezent imposibilă. Pentru comparație, fiecare model Ferrari dotat cu motor termic se vinde între 5.000 și 6.000 de unități pe parcursul a cinci ani. Aceste volume par de neatins în prezent, pentru un vehicul electric.

Primul model electric Ferrari nu are un scop real, pur comercial. Acesta va servi în primul rând ca o vitrină tehnologică, deoarece Ferrari a depus recent brevete pentru un sistem care simulează motorul și transmisia pe viitoarele sale vehicule electrice, similar cu ceea ce oferă Hyundai pe Ioniq 5 N.

Prin urmare, motivele tehnice nu sunt cauza acestei amânări. Principalul obstacol rămâne lipsa de interes a clienților față de un Ferrari electric. Chiar și Mate Rimac, fondatorul mărcii omonime specializate în hipermașini electrice și noul CEO al Bugatti-Rimac, recunoaște că aceste vehicule sunt dificil de vândut, deoarece baza de clienți este insuficientă.

Ca să nu mai vorbim de faptul că politicile publice care vizează interzicerea vânzării de vehicule cu motor cu ardere internă pierd în prezent din popularitate! Astfel, clienții preferă în continuare să se orienteze către modelele cu motor termic, care la acest nivel se bucură de o atractivitate emoțională incomparabilă.

Distribuie acest articol!