
Dacia pregătește viitorul său model electric, care urmează să înlocuiască mezinul Spring. Constructorul promite să schimbe regulile jocului, noul model, care este programat să ajungă pe piață anul viitor, fiind reproiectat de la zero.
Gama Dacia include în prezent un singur model cu baterie, Spring, dar care nu se mai bucură de succesul din anii trecuți, din cauza pierderii bonusului ecologice pe anumite piețe.
Reamintim, acest prim model electric de la Dacia a fost un adevărat succes la lansare, cu 150.000 de unități vândute în Europa în primii trei ani. Atractivitatea acestui model o constituia prețul, un adevărat chilipir după aplicarea bonusului ecologic, chiar dacă clientul trebuia să accepte compromisul în ceea ce privește dimensiunile, performanța și calitatea.
Din păcate, povestea de succes s-a încheiat brusc, odată cu revizuirea sistemului de bonus ecologic în Europa. Produs în China, Spring a pierdut principalul său avantaj, iar prețul a crescut vertiginos. A pierdut cotă de piață până când a deveni practic invizibil în clasamentele de vânzări de pe continent.
Declinul a fost accelerat de sosirea noilor producători chinezi, care oferă modele electrice mici și împing constant prețurile în jos. În prezent, Spring nu mai are armele necesare pentru a concura cu șanse reale. Succesorul său, însă, ar trebui să poată face acest lucru.
Dacia trebuie să își regândească strategia și speră să acapareze o cotă cât mai consistentă din segmentul modelelor electrice de mici dimensiuni. Schimbarea va implica un nou model de oraș 100% electric, poziționat sub Sandero.
Dezvoltarea viitorului ”mini Sandero electric” a fost inițiată de Luca de Meo, în februarie anul trecut. Procesul promite să fie foarte scurt, cu doar 16 luni de dezvoltare. Pentru a realiza această performanță, Renault folosește centrul de cercetare și dezvoltare pe care grupul îl are în China.
Din punct de vedere strict tehnic, nu va fi un descendent direct al lui Spring, ba chiar și numele s-ar putea să fie schimbat. Dacia va folosi platforma Renault 5 E-Tech, într-o versiune scurtată. Dimensiunile vor fi similare cu cele ale viitorului Twingo, cu care va împărți anumite componente.
De altfel cele două modele vor fi produse împreună, în Slovenia. O relocare datorită căreia Dacia ar trebui să beneficieze din nou de prețiosul bonus ecologic. Prețul de plecare ar trebui să fie de aproximativ 18.000 de euro fără niciun bonus.
Noul model își va pierde imaginea de automobil low-cost pe care a avut-o până acum Spring. Vizual, va avea parte frontală inspirată de la Duster și Bigster. Per ansamblu, va avea un aspect general mai rafinat, cu un design mai asertiv.