
Dacă sunteți obișnuit cu serviciile tradiționalelor automate (”vending machine”) de cafea, răcoritoare sau sandwichuri, oare cât de ciudat vi s-ar părea să descoperiți un astfel de aparat care livrează… automobile exotice?
El chiar există, în Singapore. Este de dimensiunile unei clădiri imense, cu 15 etaje dispuse ca niște sertare, pe verticală, pline cu bijuterii pe patru roți, toate gata pentru livrare pe loc!
Compania Autobahn Motors marchează o premieră mondială prin acest concept unic ce reinventează cumpărarea unei mașini și atrage vizitatori din întreaga lume. Clienții își aleg mașina de pe un touchscreen, iar un sistem automat livrează modelul ales în câteva minute.
Acest mic zgârie-nori cu 15 etaje ar putea schimba complet regulile în retailul auto.
Practic, este o vitrină gigantică, în care sunt expuse aproximativ 60 de automobile. Sunt dintre cele mai prestigioase modele existente în prezent pe piață: Lamborghini Aventador, Bentley Continental GT, Ferrari 458 Italia, Porsche 911 Turbo – ca să dăm doar câteva nume. Iată AICI lista completă a automobilelor disponibile în timp real la acest automat.

Destul de simplu, principiul de funcționare este, totuși, spectaculos. Pe ecranul tactil de la parter clienții pot vizualiza modelele disponibile, exact ca la un chioșc de comenzi fast-food. Odată selecția este făcută, un sistem automat de platforme aduce vehiculul ales la nivelul solului, în doar câteva minute, gata pentru un test drive sau livrare. Totul, fără nicio intervenție umană.
Gary Hong, CEO-ul Autobahn Motors, declară că ideea i-a venit în timp ce admira un display în care erau expuse mașini în miniatură, din copilărie. În 2017, amintirea a fost transformată în realitate în mărime naturală, datorită logisticii avansate. Concept abordează, de asemenea, o provocare urbană cât se poate de reală în Singapore, unde spațiul este limitat și scump, ceea ce face ca optimizarea fiecărui metru pătrat să fie o prioritate.
Totuși, acest automat nu este doar o realizare tehnică. În același timp redefinește experiența de cumpărare a unei mașini, pentru că de data aceasta nu este o reprezentanță tradițională, cu showroom și vânzători la costum. Prin urmare, potențialii cumpărători sunt liberi să admire mașinile ca și cum ar fi într-un muzeu, fără nicio presiune comercială. Totul, într-un cadru foarte modern.
Succesul acestui automat este evident. Mulți localnici și turiști se adună zilnic pentru a admira acest zgârie-nori al luxului mecanic. În doar câțiva ani, clădirea a devenit un simbol al orașului Singapore. Atrage cumpărători bogați, precum și influenceri, videografi și pasionați de mașini din întreaga lume.
Noul concept s-a răspândit chiar și la nivel internațional. În Statele Unite, unele companii au adoptat deja ideea de a vinde așa vehicule second-hand, iar proiecte similare au apărut și în Japonia și Orientul Mijlociu. Dar deocamdată niciunul dintre ele nu se compară cu rafinamentul și prestigiul turnului din Singapore.