
Piața mașinilor electrice și-a recăpătat un oarecare avânt în mai 2025, dar Tesla nu a reușit să profite de acest lucru și își continuă declinul.
În ciuda creșterii numărului de înmatriculări de vehicule complet electrice în Uniunea Europeană, Tesla nu reușește să țină pasul. În luna mai, marca americană a înregistrat o scădere dramatică a vânzărilor, conform datelor publicate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Înmatriculările Tesla au scăzut cu 40,2% față de mai 2024. Această cădere face parte dintr-o tendință mai amplă: în primele cinci luni ale anului 2025, vânzările constructorului american au scăzut cu un cumulativ de 45,2%. Tesla, care deținea 2% din piața europeană anul trecut, și-a văzut cota redusă la doar 1,1%.
Această scădere accentuată contrastează puternic cu starea generală bună de sănătate a segmentului electric. Din ianuarie, vânzările de vehicule complet electrice au crescut cu 26,1%, ajungând la o cotă de piață de 15,4% în UE. Cu toate acestea, creșterea rămâne insuficientă, potrivit lui Sigrid de Vries, director general ACEA, care subliniază că tendința este încă prea lentă și distribuită inegal între țări.
De exemplu, Germania a înregistrat o creștere bruscă de 43,2% a înmatriculărilor de mașini electrice, în timp ce Franța a înregistrat un declin de 7,1% în aceeași perioadă. Acest declin poate fi explicat prin reducerea bonusului ecologic în 2025.
În același timp, vehiculele termice continuă să piardă teren, reprezentând acum 38,1% din înmatriculări, față de 48,5% cu un an mai devreme. Hibridele, pe de altă parte, își continuă ascensiunea și captează 43,3% din piață.
Printre constructori, Volkswagen și mărcile sale afiliate (Audi, Skoda, Seat, Porsche) își mențin poziția dominantă în Europa, cu o cotă de piață de 27,4% și o creștere de 4,8% a înmatriculărilor.
Stellantis, în ciuda gamei sale largi (Peugeot, Fiat, Opel etc.), a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 10%, ajungând la o cotă de piață de 16,5%. Renault, în schimb, se menține pe poziție: grupul francez, care include și mărcile Dacia și Alpine, a atins o cotă de piață de 11,3%, cu o creștere de 6,6% a înmatriculărilor, începând din ianuarie.