Rezultat dezamăgitor pentru noua generație Dacia Logan și Sandero, la crash-testul Euro NCAP!
15.04.2021
        
Distribuie acest articol!   

Vești proaste pentru Dacia: noua generație a modelelor Logan și Sandero a fost testată recent de organismul independent european specializat în evaluarea gradului de siguranță al automobilelor, Euro NCAP. Din păcate, rezultatele sunt modeste: doar două stele!

Reamintim, Euro NCAP testează automobilele simulând un impact frontal cu un obstacol deformabil și rigid la 50 km/h, un impact lateral cu un obstacol mobil deformabil în zona ușii șoferului și un impact lateral cu un stâlp rigid. De asemenea, se testează impactul cu pietoni și ciclisti. Este evaluată și siguranța activă, pe baza dotărilor de asistență la condus existente la bord.

Printre modelele testate anul acesta, după cum se poate vedea în acest tabel cu rezultatele, publicat de Euro NCAP, s-a numărat și a treia generație Logan și Sandero. Euro NCAP precizează că a supus testelor doar modelul Sandero Stepway, însă având în vedere că, din punct de vedere structural, acesta este identic cu Logan, exceptând partea din spate, ratingul se aplică ambelor modele.

Veștile sunt proaste pentru cei de la Dacia, care, deși nu aveau cum să țintească maximul de cinci stele cu un automobil low cost, cu siguranță că se așteptau măcar la trei stele! Iar rezultatele proaste se explică prin lipsa unor sisteme de asistență la condus.

Chiar dacă este dotată cu sistemul de frânare de urgență automată, noua generație de modele Dacia este penalizată la capitolele echipamente de siguranță și protecția categoriilor vulnerabile de parteneri de trafic (pietoni și bicicliști).

În privința pasagerilor, rezultatele sunt medii, cu un 70% care denotă că noile modele Dacia Logan și Sandero nu sunt, totuși, automobile periculoase! Protecția corpului pentru pasagerii locurilor din față este una medie în cazul unui impact frontal, iar la un impact lateral pericolul este destul de ridicat la nivelul capului!

La protecția copiilor scorul este de 72%, penalizat de lipsa sistemului Isofix/I-Size la scaunul față. Euro NCAP apreciază că protecția copiilor mai mari este modestă, în cazul unui impact frontal.

Distribuie acest articol!