Designerul celebrului Lamborghini Countach detestă versiunea modernă
09.11.2021
        
Distribuie acest articol!   

La 50 de ani de la apariția legendarului model Countach, Lamborghini a marcat momentul prin lansarea unei versiuni moderne, produsă în doar 122 de exemplare, despre care am relatat la momentul respectiv.

Noul Lamborghini LPI 800-4 Countach este de fapt un Sian a cărui caroserie a fost în cea mai mare parte reproiectată în stilul primului Contach, propulsat de un V12 hibrid de 800 CP. Astfel, noul Countach trebuia să aducă un omagiu modelului cu același nume al mărcii italiene.

Dar… surpriză! Se pare că acest omagiu nu este pe gustul tuturor. În mod cert, nu pe cel al designerului versiunii originale! Marcello Gandini nu vede cu ochi buni demersul celor de la Lamborghini și spune că nu a fost consultat în niciun moment la realizarea noului Countach, contrar a ceea ce sugera comunicatul de presă Lamborghini.

Marcello Gandini, care este o legendă a designului auto și căruia îi datorăm modele de referință, precum Lamborghini Countach și Miura, Lancia Stratos sau Citroën BX, și-a exprimat nemulțumirea într-un comunicat de presă.

Înainte de lansarea exclusivistului supercar,  Gandini a fost invitat de producător la un interviu privind cei 50 de ani de la lansarea Countach, în timpul căruia i-a fost prezentată o machetă a lui LPI 800-4. El a crezut că era pur și simplu un concept-omagiu pentru  marcă, fără să presupună că Lamborghini lucra deja la lansarea sa.

Mai presus de toate, Gandini denunță designul în sine, despre care spune că este departe de valorile sale: „Mi-am construit întreaga identitate de designer, mai ales când lucram la supercar-uri Lamborghini, în jurul unui anumit concept. Fiecare model nou pe care l-am proiectat trebuia să fie o inovație, ceva complet diferit de modelele anterioare. (…) Preluarea unui model din trecut reprezintă pentru mine negația principiilor fundamentale ale ADN-ului meu”.

În concluzie, avem un război între Lamborghini și designerul său istoric, Marcello Gandini. Iar dincolo de toate, acest comunicat al designerului ar putea provoca o nedorită pierdere a valorii de revânzare pentru cele 122 de exemplare, toate deja vândute. Un omagiu în parte eșuat, din păcate…

Distribuie acest articol!