Venirea lui Jim Rowan la cârma Volvo este strâns legată de transformările așteptate în industria auto
18.01.2022
        
Distribuie acest articol!   

Venirea lui Jim Rowan (un fost șef de la Dyson Group, un binecunoscut producător de… aspiratoare) la Volvo Cars, unde pe 21 martie 2022 va prelua funcția de CEO și președinte, este încă un argument în favoarea ideii că producătorii de automobile se transformă, încet dar sigur, în companii de tehnologie.

Alegerea celor de la Volvo este surprinzătoare, având în vedere că, pentru a găsi un nou șef, constructorii de automobile recrutează de regulă la competiție. Luca de Meo, de pildă, noul om forte de la Renault, a fost anterior în fruntea Seat. Iar Thierry Bolloré, chemat să salveze Jaguar și Land Rover, a avut funcții de conducere la Renault. Prin urmare, Volvo a făcut o alegere fără precedent.

Jim Rowan a fost în fruntea Dyson între 2017 și 2020, după ce a fost președinte al acestei companii, din 2012. Anterior, a fost la BlackBerry, un producător de telefoane mobile. Deci nicio legătură cu automobilele, exceptând un proiect de automobil electric Dyson, finalizat printr-un eșec.

Însă Volvo mizează „pe cei treizeci de ani de experiență globală în domeniul tehnologic și al consumatorilor” ai lui Jim Rowan. Aceasta este un exemplu perfect al evoluției industriei auto la momentul actual.

Constructorii sunt în plin proces de transformare, de la producători tradiționali de automobile la furnizori de mobilitate și de tehnologii asociate. Volvo subliniază faptul că de-a lungul carierei, Jim Rowan „a lucrat mult la digitalizare, tehnologii disruptive, inovație, inginerie, lanțuri de aprovizionare”, elemente pe care producătorul le consideră „prețioase” pe viitor.

Jim Rowan ajunge însă în fruntea unui constructor care se descurcă bine și care și-a început deja transformarea. El îl va înlocui pe Hakan Samuelsson, al cărui mandat se încheie anul acesta, după ce a fost prelungit o singură dată.

Samuelsson era la cârma Volvo din 2012. Timp de un deceniu, vânzările suedezilor au crescut constant. În 2012, marca a vândut 421.000 de vehicule în întreaga lume. În 2019, a depășit pragul de 700.000 de vânzări. Volvo și-a stabilit deja obiectivul de a produce 100% automobile electrice până în anul 2030 și a pus deja bazele digitalizării sale, noile modele electrice fiind vândute online.

Misiunea lui Jim Rowan va fi, așadar, să continue pe această cale, dar cu o viziune proaspătă, diferită, având în vedere că vine din afara lumii auto.

Distribuie acest articol!