Renault își va separa activitatea în două entități - electric și termic
18.05.2022
        
Distribuie acest articol!   

Grupul Renault și-a anunțat oficial intenția de a crea doi poli de activitate specializați. Este vorba de o entitate dedicată dezvoltării, producției şi vânzării de vehicule electrice și o alta dedicată dezvoltării şi producției de motoare termice şi hibride de nouă generație E-TECH.

Mai multe detalii referitoare la acest proiect urmează să fie anunțate în toamnă.

Divizia „Electric Vehicles and Software” ar urma să își aibă sediul în Franța. Constructorul a hotărât să producă modelele electrice cu prioritate în Franța. Astfel, noul Megane electric și viitorul R5 vor fi produse la uzina de la Douai.

Noua entitate va cuprinde elemente ale întregului lanț valoric al modelelor electrice și ar putea reuni peste 10.000 de angajați, începând din 2023.

Este vorba de inginerie (parte a Technocentre, Renault Software Lab, centrul de testare Lardy și alte locații aflate în studiu în Île-de-France), industrie (fabricile diviziei ElectriCity din nordul țării și Cléon), precum și funcțiile de sprijin legate de aceste activități.

Cealaltă entitate ar trebui să reunească activități legate de motoare și cutii de viteze pentru motoarele cu ardere internă și versiunile hibrid. Sediul va fi în afara Franței, iar în total vor fi aproximativ 10.000 de angajați.

Această divizie va include cu precădere fabricile „Powertrain” din Motores (Spania), Sevilla (Spania), Cacia (Portugalia), Bursa (Turcia), Pitești (România), Curitiba (Brazilia), CorMecanica (Chile), PFA (Argentina), precum și centrele de cercetare și dezvoltare din Spania, România, Turcia și Brazilia.

Noua organizare este concepută „pentru a întări eficiența și performanța operațională” în două domenii care nu sunt tocmai pe aceeași lungime de undă.

Fiecare din cei doi poli ar avea astfel un model de business mai bine adaptat specificului său. Separarea are ca scop, de asemenea, o valorizare mai bună, mai ales după ce valoarea bursieră a Renault s-a „topit” (sub 6,5 miliarde de euro în capitalizare).

Astfel, Renault electric ar putea fi listat la bursă, la sfârșitul lui 2023. În fine, această separare are și scopul de a atrage noi parteneri, de fiecare parte.

„Motorizarea electrică și motorizarea termică sunt două sporturi diferite. În primul, sunt descoperiri tehnologice de făcut, iar piața este în creștere puternică. În al doilea, nu trebuie făcute investiții masive, iar activitatea generează marje”.

Luca de Meo, CEO Groupe Renault

Distribuie acest articol!