Agentul de vânzări, o meserie pe cale de dispariție în industria auto?
25.05.2022
        
Distribuie acest articol!   

Poate că pentru unii întrebarea din titlu pare mai degrabă o exagerare. Probabil la fel cum părea cândva și decizia Tesla de a vinde automobile online, fără showroom-uri…

Iată că, între timp, ”nebunia” celor de la Tesla se transformă într-un model de succes, preluat de tot mai mulți jucători de pe piața auto. Prin urmare, ce va urma?

Evident, lucrurile vor evolua, iar următoarea schimbare majoră de pe piață va fi, cel mai probabil, înclinarea ireversibilă a balanței în favoarea mediului online. Și în detrimentul tradiționalului agent de vânzări din showroom!

Astfel, dacă deocamdată ”vânzarea pe net” este familiară doar pentru automobilele second hand, sunt semne că lucrurile se vor schimba radical și în privința automobilelor noi.

O confirmare în acest sens vine din partea BMW, care se așteaptă ca în următorii ani, nu mai puțin de un sfert din vânzările sale să se realizeze online. Iar asta nu peste foarte mult timp, ci chiar în următorii trei ani!

BMW lasă să se înțeleagă că va urma o ascensiune puternică a canalelor de vânzare online, având în vedere că automobilele electrice și conectate atrag o nouă generație de clienți, mai conectați ca niciodată. Astfel, compania bavareză estimează că în prezent o treime dintre clienți ar fi pregătiți să cumpere un automobil nou, printr-un proces de achiziție 100% online.

În procesul de pregătire a tranziției către vânzarea online, BMW a apelat la compania Adobe, pentru crearea unei experiențe „phygitale”. Un termen nou, cu care ar trebui să ne obișnuim și care se referă la combinarea experienței fizice, reale, cu cea virtuală, din mediul digital.

În acest sens, BMW își dorește să ofere clienților săi o experiență unificată, pe internet, în punctele de vânzare sau în orice alt loc în care s-ar putea intra în contact cu un client, de pildă chiar și în propria mașină.

BMW merge chiar mai departe și face un exercițiu de imaginație, prin transpunerea experienței clienților, pe viitor, în metavers, ceea ce ar presupune testarea unor vehicule 100% virtuale. Greu de imaginat, totuși, că majoritatea clienților s-ar simți confortabil în fața unei astfel de propuneri…

Până atunci, însă, BMW are, pe termen scurt, un target cât se poate de concret și tangibil: o vânzare din patru să se realizeze online, până în 2025.

Distribuie acest articol!