Profit record pentru Stellantis
10.08.2022
        
Distribuie acest articol!   

Într-un context industrial foarte tensionat din multiple cauze, grupul auto Stellantis a reușit în ultima perioadă o rentabilitate record.

În timp ce majoritatea constructorilor se confruntă cu tot felul de dificultăți și își văd cifra de afaceri în scădere, Stellantis face excepție. Grupul a doborât noi recorduri, cu profitul net în creștere cu 34%. Și asta în ciuda scăderii vânzărilor, înregistrată la începutul anului.

Prima jumătate a anului 2022 este, așadar, cel mai bun semestru înregistrat până acum de Stellantis. Constructorul a profitat din plin de alianța încheiată între PSA și grupul Fiat-Chrysler.

Marja operațională a ajuns de la 11,4% la 14,1%, adică la același nivel ca producătorul german Mercedes, iar profitul net anual a depășit 8 miliarde de euro. O sănătate financiară bună, care salvează situația, având în vedere cifrele de vânzări în scădere (-7% la nivel global).

Piețele din America sunt cele care stimulează cel mai mult cifrele Stellantis. În America de Nord, volumul vânzărilor este în creștere, cu 959.000 de vehicule vândute în primul semestru, față de 873.000 în aceeași perioadă a anului trecut, și o marjă operațională colosală, de 18%. În America de Sud, marja operațională a explodat și ea în ultimul an, trecând de la 6,6% la 13,9%. Aceste cifre excelente sunt explicate, printre altele, de creșterea de prețuri aplicată de marca Jeep.

Situația este identică pe piețele din Orientul Mijlociu, Africa și Asia, unde grupul face progrese puternice în ceea ce privește marja operațională, în ciuda volumelor de vânzări stabile.

În sfârșit, în Europa situația este cea mai puțin înfloritoare pentru Stellantis. Marja operațională a crescut ușor, cu 1,5%, dar volumul este în scădere bruscă: 1,3 milioane de vehicule vândute în prima jumătate a anului 2022, cu 300.000 de unități mai puțin decât în ​​prima jumătate a lui 2021.

În ciuda acestei scăderi a vânzărilor, vehiculele mărcilor grupului Stellantis rămân printre cele mai bine vândute de pe Bătrânul Continent. Este cazul mai ales la SUV-uri, unde Peugeot are, de exemplu, două modele în Top 10.

Peugeot 2008 este pe locul 4, iar 3008 pe locul 8, cu 73.400 și respectv 64.350 de exemplare vândute. Un succes care se confirmă și pentru micuța 208, care a fost cel mai bine vândut automobil din Europa, în prima jumătate a anului, cu 110.200 de unități.

Un alt motiv de satisfacție pentru Stellantis în Europa este reprezentat de vânzările de modele electrice, care au crescut cu 50% pe parcursul unui an, cu 136.000 de unități. Printre cele mai populare modele electrice regăsim în special Fiat 500 electric, care stabilește recorduri de vânzări. Sunt performanțe care plasează Stellantis pe locul doi la vânzările de automobile electrice în Europa, în 2022, după Volkswagen.

În ciuda acestor performanțe deosebite pentru Stellantis, următoarele luni ar putea fi foarte dificile. Grupul și-a revizuit previziunile referitoare la volumele de vânzări, cu scăderi estimate la -12% în Europa și -8% pe piața nord-americană. Amenințarea unei potențiale recesiuni în Europa și mai ales în Franța cere, așadar, prudență. În plus și SUA riscă să intre în recesiune până în toamnă.

Distribuie acest articol!