Škoda Vision 7S prefigurează viitorul SUV familial 100% electric al cehilor
03.09.2022
        
Distribuie acest articol!   

Printre proiectele pe termen lung ale Grupului Volkswagen se numără și lansarea unor modele SUV de dimensiuni mici, 100% electrice, cu prețuri de start de circa 20.000 euro. Škoda, care anul trecut a a vândut în Europa 49.000 de automobile electrice, ocupând locul 8 în topul pe mărci, va juca un rol important în acest sens.

Constructorul ceh tocmai a anunțat că își va accelera procesul de electrificare a gamei, urmând ca până în 2026 să lanseze un mini electric, un SUV compact și un SUV de șapte locuri. În așteptarea noutăților electrice, anul viitor Škoda va prezenta ultima generație Superb cu motor termic și a doua generație Kodiaq.

Noul Kodiaq pare să fie anticipat de conceptul Vision 7S, dezvăluit zilele trecute, la Praga, în cadrul evenimentului „Explore More”, ocazie cu care a fost prezentată și noua identitate de brand.

Vision 7S este un concept de SUV 100% electric cu șapte locuri și o autonomie de peste 600 km. Planul  Škoda este ca, până în 2030, 70% dintre mașinile vândute în Europa să fie electrice. În acest sens a anunțat investiții suplimentare de 5,6 miliarde euro.

Numele vine de la 7 seats (7 locuri), un detaliu esențial pentru un SUV familial. Vorbim, așadar, despre un automobil cu dimensiuni XXL: 5,16 metri lungime, 1,94 metri lățime și 1,88 metri înălțime, cu ampatament de 3,05 metri. Pentru comparație, aceste dimensiuni, în cazul actualului Kodiaq, sunt 4,70 metri x 1,88 metri x 1,66 metri.

Grila frontală este complet închisă, un detaliu tipic pentru modelele electrice. Este denumită „Tech-Deck” și ascunde numeroși senzori, iar deasupra are noul logo, inscripția „ŠKODA”. Grupurile optice frontale formează câte un „T” pe flancuri și sunt unite de o bandă subțire, care traversează grila.

Partea inferioară este dominată de o bară de protecție masivă, cu șapte prize de aer verticale și o inserție  portocalie pe mijloc. Același „T” format de grupurile optice și bara de protecție cu șapte fante se regăsesc și în spate.

În ciuda masivității, conceptul este optimizat din punct de vedere aerodinamic. O serie de detalii au fost prelucrate atent, pentru a îmbunătăți fluxul de aer în timpul rulării.

Accesul în interior se face prin intermediul portierelor cu deschidere în sens opus. Habitaclul extrem de spațios are două configurații diferite, „Drive” și „Relax”. La simpla apăsare a unui buton, modul de relaxare poate fi activat. Ceea ce însemnă îndepărtarea comenzilor de pe bord, retragerea pedalelor și pivotarea ușoară a scaunelor.

Cel de la volan primește informațiile pe un instrumentar digital cu diagonala de 8,8 inchi, în timp ce un al doilea ecran, de 14,6 inchi, este amplasat în poziție centrală.

Bazat pe platforma modulară MEB, utilizată de majoritatea modelelor electrice ale Grupului Volkswagen, conceptul ceh este dotat cu un acumulator de 89 kWh. Autonomia este de peste 600 km, conform ciclului WLTP și este posibilă încărcarea foarte rapidă, de până la 200 kW.

Fără îndoială, acest concept anunță apariția unui nou SUV 100% electric în gama producătorului ceh. Va fi un model familial, posibil cel mai mare din gama Škoda. Confirmarea ar putea veni în 2025, când este programată înlocuirea actualului Kodiaq.

Distribuie acest articol!