Brandurile premium Stellantis, între ambițiile declarate și realitatea de pe piață
11.10.2022
        
Distribuie acest articol!   

Încă din momentul formării, în 2021, prin asocierea dintre FCA și PSA, Grupul Stellantis nu a făcut un secret din faptul că vrea să devină un jucător major pe piața auto globală nu doar în materie de volume, ci și în categoria premium. Mai ales că acum poate conta pe un număr consistent de mărci cu pedigri, aflate în propriul portofoliu.

Doar că cifrele de vânzări înregistrate în 2021, la nivel mondial, lasă de înțeles că Alfa Romeo, Maserati și DS au un drum lung de parcurs până să devină referințe ale pieței auto premium!

Lăsând deoparte Jeep și Ferrari, a căror contabilitate nu mai depinde de FCA de mult timp, gigantul auto are în portofoliu nume cu rezonanță, precum Alfa Romeo, Maserati, DS și Lancia.

Alfa Romeo se visează un concurent direct pentru Mercedes, BMW și Audi. Ar trebui să ajungă în această postură la capătul unui plan major de dezvoltare, inițiat încă de la începutul deceniului precedent, în epoca Sergio Marchionne.

Maserati speră să dea o replică pe măsură rivalului german Porsche, în zona sportivelor de lux. În ceea ce privește DS, acest brand tânăr, desprins din Citroen, și-a propus să se apropie și el de referințele premium germane. În fine, Lancia este un caz special, care își pregătește marea revenire.

O simplă privire aruncată pe clasamentul vânzărilor înregistrate de mărcile premium pe piața globală, în 2021, ne ajută să înțelegem rapid cât de lung este drumul pe care marcile premium Stellantis îl au de parcurs pentru a putea lupta de la egal la egal cu rivalii germani.

Conform clasamentului mărcilor premium realizat de Auto Industry Analysis, prin compilarea datelor de pe 106 piețe globale (99,32% din total), în timp ce BMW și Mercedes au depășit încă o dată două milioane de automobile vândute anul trecut, DS a trebuit să se mulțumească cu doar 47.327 de unități vândute.

Însă, dacă ne luăm după estimările Inovev, vânzările DS în 2021 ar fi totalizat mai degrabă 54.175 de unități. Ceea ce ar plasa producătorului francez peste Alfa Romeo, creditată de Car Industry Analysis cu 52.664 de mașini vândute în 2021.

În fața celor 296.775 de mașini de la Porsche, cifra realizată de Maserati, de doar 23.418 de unități, pare de-a dreptul hilară. Rivalii mărcii italiene sunt acum constructorii din partea inferioară a clasamentului, precum Jaguar și Infiniti, nicidecum vreun producător german!

Dar Grupul Stellantis are planuri ambițioase pentru mărcile sale premium. Toate vor trece la propulsia full electrică până în 2030, iar Alfa Romeo și Maserati pregătest modele noi, cu ajutorul cărora speră să se relanseze în forță. De asemenea, va fi interesat de urmărit cum va încerca Lancia să revină pe scena internațională.

Distribuie acest articol!