Alfa Romeo produce surpriza peste Atlantic: este lider la satisfacția clienților, în segmentul premium
21.11.2022
        
Distribuie acest articol!   

Compania americană J.D. Power, specializată în cercetarea de piață, publică anual un index al satisfacției consumatorilor, referitor la automobilele noi. Foarte urmărit de cei din domeniu, studiul a venit anul acesta cu un rezultat surprinzător, legat de piața auto premium americană.

Surprinzător, lider în clasamentul mărcilor premium, în privința experienței de achiziție, este Alfa Romeo, care a devansat ”la mustață” rivala Porsche. Podiumul este completat anul acesta de Lexus, în timp ce tripleta germană formată din Audi, BMW și Mercedes se regăsește doar pe la mijlocul clasamentului sau chiar mai jos.

Rezultatul este nesperat de bun pentru producătorul italian, a cărui imagine a avut de suferit în trecut, din cauza clișeelor referitoare la fiabilitatea redusă. O situație pe care noul CEO, Jean-Philippe Imparato, tocmai și-a propus să o schimbe cât mai repede cu putință!

Studiul anual J.D. Power este o referință în materie de satisfacție a clienților care au achiziționat recent un automobil nou.

Rezultatele de anul acesta reflectă sinteza răspunsurilor date de 36.879 de automobiliști americani, cumpărători ai unui automobil nou în perioada martie-mai 2022. Răspunsurile acestora au fost colectate în perioada iulie – septembrie 2022.

De remarcat că scorul realizat de Alfa Romeo (833) este mai bun decât cel al lui Porsche (831) cu doar două puncte. Dintre producătorii europeni, alți trei au reușit să se claseze peste medie – Jaguar (811), Mercedes (810) și BMW (808).

În clasamentul constructorilor generaliști, lider este Buick, însă cu un scor (825) sub cel realizat de Alfa Romeo. Podiumul este completat de Dodge și Subaru, în timp ce nume care în Europa punctează puternic la satisfacția și în preferințele clienților, precum Volkswagen, Hyundai sau Kia, sunt sub medie în Statele Unite.

Trebuie precizat că rezultatele acestui studiu, realizat la scurt timp după momentul achiziției, sunt mult diferite de cele ale studiilor întocmite după primele luni sau primii ani de utilizare a automobilului. În acest din urmă caz, producătorii coreeni și japonezi se regăsesc mult mai des pe primele locuri…

Distribuie acest articol!