Cea mai puternică marcă auto din lume. Peste Mercedes și Tesla!
22.11.2022
        
Distribuie acest articol!   

Care sunt cele mai puternice mărci din lume? Aceasta este întrebarea la care Interbrand, o companie majoră de consultanță, încearcă să răspundă în fiecare an. Estimând valoarea totală a companiilor, Interbrand publică anual clasamentul celor mai puternice mărci din toate categoriile.

La începutul acestei luni, în cadrul evenimentului Web Summit 2022, Interbrand a publicat o nouă ediție a renumitului său top Best Global Brands.

În clasamentul celor mai valoroase 100 de branduri din lume, Apple deține poziția numărul unu pentru al zecelea an consecutiv, în timp ce Microsoft a urcat pe locul doi, depășind Amazon.

Mărcile de tehnologie continuă să domine clasamentul, ocupând primele cinci locuri din top. Toyota este cel mai valoros brand din domeniul auto și, alături de Mercedes-Benz, sunt singurele nume prezente între primele zece din Best Global Brands 2022, ocupând locurile 6, și 8. Valoarea lor este de 59,757 miliarde de dolari – Toyota, respectiv 56,103 miliarde de dolari – Mercedes-Benz, în ambele cazuri creșterea față de anul trecut fiind de 10%.

Tesla este al treilea brand auto prezent în Best Global Brands 2022 și singurul nume din această industrie care, alături de Microsoft și Chanel, a înregistrat cea mai mare creștere procentuală față de anul trecut, cu 32%. Totuși, această creștere este departe de cea cu 184% pe care constructorul american de automobile electrice o înregistra în 2021.

Doar 15 mărci auto sunt prezente anul acesta în acest top al celor mai puternice branduri din lume. Toate au înregistrat creșteri, iar dacă ar fi să contabilizăm prezența pe țări, cea mai bună reprezentare în top ar avea-o Germania, cu cinci branduri, urmată de Japonia, cu trei.

În ceea ce privește mărcile de prestigiu, Porsche (locul 53 în clasament, cu 13 miliarde de dolari, +15%) este mai bine clasat decât Ferrari (locul 75, 9,3 miliarde de dolari, +31%).

Dintre producătorii generaliști, primul clasat dintre europeni este Volkswagen (locul 48), mult în spatele rivalilor asiatici Toyota, Honda și Hyundai.

„Pe măsură ce traversăm această perioadă de incertitudine economică, cele mai de succes mărci vor continua să aibă legături din ce în ce mai puternice cu consumatorii. (…) Mărcile de succes știu cum să valorifice noile tehnologii pentru a crea experiențe îmbunătățite pentru consumatori și să devină o parte cu adevărat integrată a vieții lor. (…) Primele zece mărci sfidează regulile. Ele construiesc relații excepțional de puternice cu clienții lor, ceea ce le permite să extindă capitalul propriu al mărcii lor dincolo de produsele, sectoarele sau domeniile tradiționale.”

Gonzalo Brujó, CEO global Interbrand

Cele trei trei elemente cheie de analiză care stau la baza metodologiei de evaluare Interbrand sunt performanța financiară a produselor sau serviciilor de marcă, rolul pe care îl joacă brandul în deciziile de cumpărare și puterea competitivă a mărcii și capacitatea sa de a crea loialitate și, prin urmare, cerere și profit durabil în viitor. Cercetarea acoperă perioada cuprinsă între 1 iunie 2021 și 30 mai 2022, iar analiza a fost întreprinsă între iunie și septembrie 2022.

Sursa: Interbrand

Distribuie acest articol!