Cine este liderul mondial în segmentul premium
18.01.2023
        
Distribuie acest articol!   

Clasicul duel german pentru supremația pe piața premium a continuat în 2022 cu un nou episod. Vorbim despre o rivalitate foarte veche, între Mercedes-Benz, BMW și Audi.

Dacă din punct de vedere istoric Mercedes a dominat vânzările mondiale la această categorie, anul 2021 marcase ascensiunea BMW, care și-a depășit rivalul și se instalase pe primul loc.

Dar ce s-a întâmplat în 2022? BMW a rămas numărul unu pentru al doilea an consecutiv, însă cu un avantaj destul de mic. Diferența a fost de doar 56.792 de unități.

Trebuie să recunoaștem că în comparație cu cele 2.100.692 de automobile BMW și cele 2.043.900 de exemplare Mercedes vândute la nivel mondial în 2022, diferența nu este foarte convingătoare! De asemenea, mai trebuie adăugat că Grupul Volkswagen nu a comunicat încă rezultatele înregistrate anul trecut de Audi, însă aici nu prea există loc pentru mari surprize!

Așadar, după ce în 2021 a preluat poziția de lider în segmentul premium de la Mercedes, BMW a confirmat acest succes și anul trecut. Cele două grupuri duc un război strâns și în privința electrificării, precum și pe nișa foarte îngustă a limuzinelor de super-lux, cu Rolls-Royce și respectiv Mercedes-Maybach.

După ce vreme de decenii războiul dintre München și Stuttgart s-a dat pe tema propulsoarelor termice de top (V8 biturbo, V12 etc), cei doi rivali se întrec acum în volume de vânzări ale modelelor electrificate. BMW ar fi vândut anul trecut aproape 373.000 de unități electrice sau hibride plug-in, în creștere cu 35,6% față de 2021. De cealaltă parte, Mercedes-Benz a vândut 319.200 de exemplare, aici fiind incluse și vânzările mărcii Smart.

În general, cele două mari grupuri auto germane au suferit de pe urma încetinirii pieței auto, la fel ca majoritatea producătorilor. Totuși, în ambele cazuri se înmulțesc noutățile electrice, care au denumiri dedicate – i laBMW, EQ pentru Mercedes. Majoritatea modelelor lor istorice sunt sau vor fi în curând disponibile și în variante 100% electrice.

Cei trei mari rivali germani s-au duelat și în zona rarefiată a limuzinelor de super-lux, axcolo unde fiecare deține câte un brand cu tradiție – BMW pe Rolls-Royce, Mercedes-Benz pe Maybach, respectiv Grupul Volkswagen (Audi) pe Bentley. Rolls-Royce și Mercedes-Maybach au înregistrat creșteri ale vânzărilor, care au contrastat cu scăderile din dreptul BMW și Mercedes-Benz. Rolls-Royce a vândut anul trecut 6.021 de exeplare (+7,8%), iar Mercedes-Maybach 21.600 (în creștere cu 37% față de 2021).

În cazul Rolls-Royce Motor Cars, compania a raportat anul trecut cele mai mari vânzări din istoria sa de 118 ani. Toate exemplarele de anul trecut au fost realizate la comandă, după dorinţele exacte ale clientului, până la ultimul detaliu. Clienţii au plătit astfel, în medie, circa jumătate de milion de euro pentru fiecare exemplar Rolls-Royce lansat în producție în 2022.

Distribuie acest articol!