Toyota, lider mondial pentru al treilea an consecutiv
03.02.2023
        
Distribuie acest articol!   

Cu aproape 10,5 milioane de vehicule vândute în 2022, Toyota își păstrează statutul de lider al industriei auto la nivel mondial. O performanță pe care producătorul japonez o reușește pentru al treilea an consecutiv.

În același timp, Toyota Corolla a fost anul trecut cel mai bine vândut automobil la nivel mondial, cu 1,12 milioane de unități.

Toyota, care la nivel de grup include mărcile Toyota, Lexus, Daihatsu și Hino, a reușit din nou să ia fața conglomeratului Volkswagen. Grupul german a fost al doilea în 2022, cu 8,3 milioane de unități vândute.

Volumul de 10.483.024 de vehicule vândute în întreaga lume este sub cel realizat în 2021, scăderea fiind de 0,1%. La Volkswagen, scăderea față de 2021 a fost mult mai mare, de 7%, anul trecut fiind cel mai slab din ultimul deceniu.

Toyota nu pare să fi suferit de pe urma crizei Covid-19 și a penuriei de semiconductori, comparativ cu alți producători. Vânzările globale au rămas practic la același nivel ca anul precedent, în principal datorită cererii puternice din Asia.

Toyota va încerca acum să profite de acest avantaj pentru a-și dezvolta oferta de vehicule electrice. Este un segment în care constructorul nipon este încă foarte întârziat – abia anul trecut a lansat primul său model 100% electric, SUV-ul bZ4X, și a vândut doar 24.466 de unități. Spre comparație, Volkswagen a vândut anul trecut peste 572.000 de vehicule electrificate.

Toyota rămâne foarte departe de liderii categoriei electrice, Tesla (1,3 milioane de unități vândute în 2022) și BYD (911.000). În ciuda acestei întârzieri pe partea de tehnologie electrică, volumul producției și cel al vânzărilor de vehicule la scară globală i-ar putea permite gigantului japonez să își conserve statutul de lider al sectorului auto încă câțiva ani.

Toyota privește propulsia electrică ca pe o prioritate europeană, după ce Bătrânul Continent a ales să abandoneze motorul termic până în 2035. Însă pentru restul lumii, viitorul este văzut diferit, iar Toyota pariază pe soluții alternative și își consolidează oferta hibridă în special, domeniul său preferat de mai bine de 25 de ani.

Previziunile pentru 2023 sunt pozitive, cu o creștere a producției, per ansamblu. Estimările indică un volum cuprins între 9,5 și 10,6 milioane de unități Toyota și Lexus.

Distribuie acest articol!