Acasă la ei, producătorii francezi stau foarte bine la capitolul imagine
03.04.2023
        
Distribuie acest articol!   

Rivalitatea dintre Peugeot și Renault este binecunoscută acasă la ei, în Franța. Ea se măsoară mereu prin prisma volumelor de vânzări și a rezultatelor financiare, dar și a imaginii pe care și-au clădit-o în ochii publicului. Uneori, acești indicatori afișează rezultate contradictorii.

În Franța, barometrul Ifop-Posternak măsoară trimestrial imaginea marilor companii franceze. Cea mai recentă ediție a acestui sondaj a fost realizată în perioada 2-3 martie 2023, pe un eșantion reprezentativ național al populației franceze format din 1.004 persoane cu vârsta de peste 18 ani.

Este evident că opinia publică nu are neapărat legătură cu rezultatele financiare, atunci când este apreciată o companie. Astfel, imaginea Peugeot este în scădere cu două puncte, în timp ce imaginea Renault este în creștere cu 6 puncte. Tendințe care nu copiază situația celor două mărci din punct de vedere financiar.

Sondajul le pune respondenților o întrebare simplă: „Pe baza a ceea ce ați auzit despre aceste companii mari în ultimele luni, aveți o imagine foarte bună, o imagine destul de bună, o imagine destul de proastă sau o imagine foarte proastă despre ele?”.

Domeniul auto este foarte bine reprezentat la vârf, mai ales prin producătorul de anvelope Michelin, care este cea mai apreciată marcă franceză. De asemenea, în Top 10 se regăsesc toți cei trei mari producători de automobile din Hexagon, Peugeot (locul 3), Citroen (6) și Renault (8).

Deși rămâne cel mai bine clasat din această tripletă, Peugeot a scăzut ușor de la sondajul anterior, realizat în noiembrie 2022. Rezultatele în scădere ale grupului, creșterea prețurilor la automobile, precum și știrea că salariul CEO-ului a crescut la 23,5 milioane de euro, au avut, probabil, un efect în acest sens.

Totuși, prețurile au crescut și la Renault sau Citroën, dar cele două branduri nu își văd imaginea sancționată. Situația Citroën este foarte interesantă: deși se află într-o formă proastă și în căutarea unei strategii pentru viitor, are 78% imagine favorabilă, în ușoară creștere!

La fel, Renault afișează un rezultat în contradicție cu frământările financiare, de care se pare că publicului francez nu-i pasă. Care să fie explicația?

Calitatea revizuită de la noile modele s-ar putea să fie secretul. Noul management a acordat o importanță aparte acestui aspect, iar la noul Megane e-tech și la Austral s-a observat o creștere a calității, pe care publicul se pare că deja o percepe în sens pozitiv.

Sursa: La Matrice Posternak Ifop

Distribuie acest articol!