După pierderile de 2,7 miliarde de euro de anul trecut, Nio are în față un an 2024 crucial
13.03.2024
        
Distribuie acest articol!   

Constructorul chinez de vehicule electrice Nio navighează în ape tulburi din punct de vedere financiar, după ce a încheiat anul fiscal 2023 cu o pierdere de 2,7 miliarde de euro și se confruntă cu o concurență intensă pe piața de modele electrice din China, cea mai mare din lume.

Compania urmărește redresarea financiară prin îmbunătățirea obiectivelor sale de afaceri și prin lansarea Alps, o nouă marcă, mai accesibilă, pentru a concura cu Tesla.

Cu toate acestea, Nio are în vedere reduceri de personal și cesionări de activități neesențiale. Anul 2024 pare să fie crucial pentru producător, care încearcă să recâștige încrederea investitorilor și să se poziționeze cât mai avantajos pe piața globală a vehiculelor electrice.

Cele mai recente date publicate dezvăluie o pierdere netă de 5,4 miliarde de yuani în al patrulea trimestru din 2023, ducând deficitul anual la un substanțial total de 20,7 miliarde de yuani sau 2,7 miliarde de euro. Deși au fost depășite prognozele în ceea ce privește vânzările în ultimul trimestru din 2023, concurența în segmentul vehiculelor electrice din China rămâne acerbă.

Compania trebuie să își revizuiască finanțele și să recâștige poziția de lider pe o piață în plină expansiune. O licărire de speranță se profilează odată cu lansarea noului brand Alps.

Prognoza Nio pentru primul trimestru indică livrarea de până la 33.000 de unități, marcând o scădere notabilă, de la 50.045 de vehicule, în trimestrul precedent. Marjele brute pentru trimestrul al patrulea, deși s-au îmbunătățit ușor, urcând la 7,5%, au rămas sub așteptările pieței.

Considerat cândva o stea în ascensiune, Nio și-a asigurat recent sprijin financiar de 738,5 milioane de dolari de la CYVN Holdings LLC, controlată de guvernul din Abu Dhabi. Cu toate acestea, provocările financiare persistă, determinând  compania să ia în considerare reduceri de personal și să cedeze activitățile care nu sunt esențiale.

Reamintim, în noiembrie anul trecut, Nio s-a angajat să reducă personalul cu aproximativ 10%, cu opțiunea de a renunța la anumite divizii secundare, pentru a-și reduce costurile. Continuând aceste eforturi de eficientizare, în decembrie compania a încheiat un nou acord de finanțare de 2,2 miliarde de dolari, cu CYVN Holdings.

Iată de ce anul 2024 se conturează a fi crucial pentru Nio. Rămâne de văzut dacă aceste inițiative îndrăznețe vor fi suficiente pentru a permite companiei Nio să recâștige încrederea investitorilor și să își recapete strălucirea pe scena globală a vehiculelor electrice.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!