Tendințe pe piața auto europeană, după primele patru luni 2024: hibrizii au explodat, electricele stagnează
31.05.2024
        
Distribuie acest articol!   

Vânzările de automobile hibrid au continuat să crească în Europa, în aprilie 2024, în timp ce mașinile electrice au înregistrat o scădere. Piața hibrizilor non-plug-in a cunoscut o creștere semnificativă, reprezentând 29,1% din înmatriculări, în creștere cu 33,1% față de aceeași luna din anul precedent.

Acest progres a atins cifre notabile pe principalele piețe europene, în special în Germania, Franța, Italia și Spania, unde au totalizat aproape 266.000 de unități.

Per ansamblu, se poate spune că vânzările de automobile în Europa se redresează. Piața continentală a înregistrat o creștere de 13,7% în aprilie, cu un toal de aproape 914.000 de înmatriculări.

În primele patru luni ale anului 2024, piața a crescut cu 6,6%, până la aproape de 3,7 milioane de unități. De această dinamică au beneficiat și vânzările de modele termice pe benzină, în creștere cu 7,3% în aprilie, deși cota lor de piață a continuat să scadă în favoarea hibrizilor, ajungând la 36%.

Vânzările de mașini electrice au dat semnale contradictorii în Europa. Au continuat să crească în Franța, Belgia și Țările de Jos, dar au stagnat în Germania și Suedia, din cauza eliminării bonusurilor ecologice la cumpărare, și chiar au scăzut în Italia.

În pofida obiectivului Uniunii Europene de a pune capăt vânzărilor de automobile cu motoare termice până în 2035, ponderea mașinilor 100% electrice stagnează la 11,9%, la nivelul anului curent. Semnificativ mai puțin decât cifra înregistrată la nivelul anului 2023, de 14,6%!

Tesla, liderul segmentului electric, și-a văzut vânzările în scădere cu 4%, în primele luni ale anului curent. În schimb, Volkswagen, care este liderul pieței auto europene, a înregistrat în aprilie o creștere de 15,5%, comparativ cu luna similară din anul precedent. Grupul german deține 25,7% din piața europeană, într-o scădere ușoară de 0,4 puncte procentuale, față de anul precedent. Stellantis, numărul doi european, și-a văzut cota de piață în scădere la 18,4%, în ciuda unei redresări notabile a mărcii Citroën.

Toyota, pe de altă parte, a avut un început de an remarcabil, cu 8,1% din piață, beneficiind din plin de ascensiunea hibrizilor.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!