Giganții industriei auto din China. Dongfeng
25.08.2024
        
Distribuie acest articol!   

Creșterea pieței de vehicule electrice la nivel global a deschis piața europeană pentru noi constructori chinezi, mulți dintre ei necunoscuți până de curând. Cu toate acestea, grupurile din spatele acestor mărci au o lungă istorie și proiecte ambițioase în domeniul auto.

Iată de ce ne propunem să trecem în revistă giganții industriei auto din China. Și începem cu Dongfeng, al doilea cel mai mare constructor de automobile din această țară.

Fondat în 1969 și cu sediul în Wuhan, Dongfeng Group (Dongfeng Motor Corporation) este al doilea mare constructor de automobile din China. Compania produce automobile, autobuze și camioane și colaborează cu companii precum Nissan, Kia, Renault și grupul PSA Peugeot Citroën. De asemenea, este cunoscut pentru acționariatul său în grupul francez producător de automobile.

Dongfeng controlează mai multe mărci, inclusiv DFSK (Dongfeng Sokon), un joint venture cu Chongqing Sokon Industry, specializat în vehicule comerciale ușoare. Sub-marca DFSK Glory (Dongfeng Fengguang/Fengon) produce SUV-uri și monovolume compacte și accesibile.

Grupul deține și Forthing, fondat în 2001, un constructor de vehicule low-cost comercializate în China. Recent, gama Forthing a fost modernizată cu modele noi, cu un design mai atrăgător, cum ar fi SUV-ul Forthing T5 EVO, al cărui stil aduce aminte de modele de la Maserati sau Lamborghini.

Printre mărcile mai noi din portofoliul Dongfeng se numără Nammi, un constructor generalist înființat în 2020, care oferă vehicule electrice la prețuri accesibile. De la începutul anului, noul city car electric Nammi 01 este disponibil în China, cu o autonomie de peste 330 km, fiind așteptat să sosească în curând în Europa.

Dongfeng deține și Aeolus, un brand creat în 2009, care comercializează o gamă completă de vehicule, folosind tehnologii de la companiile partenere, cum ar fi platforma CMP de la Grupul PSA (Stellantis), utilizată la break-ul Aeolus crossover RV.

Dongfeng oferă și vehicule electrice de înaltă tehnologie, sub marca eπ (e-Pi), care a lansat recent sedanul eπ 007, un competitor pentru Tesla Model 3. Nammi, Aeolus și eπ au fost recent grupate sub catalogul Dongfeng ca sub-mărci.

În portofoliul Dongfeng se află și brandul premium Voyah, lansat în 2020 și intrat în Europa în 2022, prin Norvegia. Gama include sedanul Voyah Passion, SUV-ul Voyah Free și monovolumul Voyah Dream.

Nu în ultimul rând, Dongfeng este prezent și într-un segment de nișă, cu marca Mengshi, inițial o familie de vehicule militare 4×4 asemănătoare cu Hummer. Mengshi oferă acum SUV-uri electrice de înaltă performanță, cu un design futurist, precum Mengshi M-Hero 917, un SUV de lux cu propulsie electrică și hibrid.

Recent, Dongfeng și-a anunțat intenția de a investi în Europa, planificând o fabrică în Italia, care să producă aproximativ 100.000 de vehicule hibrid pe an.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!