Producătorul chinez Nio este interesat de preluarea fabricii Audi de la Bruxelles
23.09.2024
        
Distribuie acest articol!   

Pentru foarte mulți șoferi europeni, Nio este un brand aproape necunoscut. În schimb, pentru cunoscătorii industriei auto, producătorul chinez de vehicule electrice este un nume de top, un rival de temut pentru Tesla, cel puțin din perspectiva tehnologiei.

Am folosit această prezentare, în introducerea noastră, pentru că surpriza ultimei săptămâni a fost vehicularea numelui Nio ca posibil cumpărător al fabricii Audi de la Bruxelles.

Așadar, industria europeană constructoare de automobile ar putea asista în curând la o tranzacție cu o simbolistică elocventă pentru viitorul pe termen mediu. Producătorul chinez de vehicule electrice Nio este luat în calcul ca potențial cumpărător al fabricii Audi din Bruxelles, o unitate emblematică care riscă să dispară. Dacă se va concretiza, tranzacția ar putea oferi o nouă șansă acestei fabrici și ar propulsa prezența Nio în Europa la un nou nivel.

A ajuns de notorietate faptul că, de câteva luni, nimic nu merge bine pentru fabrica Audi de la Bruxelles, iar Grupul Volkswagen a anunțat că, în acest context, are în vedere închiderea unității productive. Motivul este cererea scăzută pentru Q8 e-tron, singurul model produs în prezent în această fabrică.

Fost simbol al know-how-ului auto belgian, această fabrică pare să nu mai corespundă priorităților grupului german, care ia în considerare reorganizarea activităților, forțat și de declinul vânzărilor acestui model.

Însă totul s-ar putea schimba odată cu venirea Nio, o companie în expansiune rapidă, care vede această oportunitate ca pe o modalitate de a ocoli barierele comerciale actuale și de a-și inaugura producția pe Bătrânul Continent.

Evident, achiziționarea fabricii i-ar permite în primul rând să scape de taxele impuse mai nou de Uniunea Europeană constructorilor chinezi. Producând direct pe teritoriul european, Nio ar evita aceste taxe și ar putea oferi vehicule la prețuri mai competitive pentru clienții europeni.

Compania chineză nu a confirmat încă oficial informația, dar presa belgiană susține că Nio pregătește o ofertă concretă pentru achiziționarea fabricii. O delegație de investitori chinezi a vizitat deja unitatea productivă, potrivit sindicatelor belgiene. Cumpărarea fabricii ar fi o ușurare pentru angajați și pentru economia locală. În schimb, închiderea planificată de Volkswagen riscă să lase sute de oameni fără locuri de muncă.

Pentru sindicatele belgiene, preluarea de către Nio ar fi, prin urmare, o veste foarte bună. Belgia ar beneficia direct de pe urma acestei achiziții, iar atragerea unui producător de anvergură, precum Nio, ar putea aduce și alți investitori chinezi și ar putea încuraja colaborările tehnologice dintre Europa și China în domeniul așa-numitelor vehicule curate.

Deși preluarea fabricii de către Nio pare să fie o soluție foarte bună pentru ieșirea din impas, materializarea ei nu va fi nici pe departe simplă. Negocierile Grupului Volkswagen cu autoritățile belgiene s-ar putea să fie complexe, într-un moment în care concurența pe piața europeană a vehiculelor electrice se intensifică, iar mărcile noi, în frunte cu Tesla și numeroșii constructori chinezi își doresc cote de piață tot mai consistente. Ghici cine vor fi pierzătorii?


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!