Gigantul chinez BYD își consolidează prezența pe piața din Ungaria
31.10.2024
        
Distribuie acest articol!   

Ungaria devine un fel de bază operațională pentru BYD în Europa. Producătorul chinez construiește o fabrică la Szeged, iar în așteptarea momentului inaugural, recent a prezentat două noi modele în țara vecină. Seal U DM-i este un hibrid plug-in, iar Tang este un SUV cu șapte locuri cu propulsie electrică.

Deja cu 300 de dealeri în 23 de țări europene, BYD a lansat până acum, pe piața maghiară, șase modele pur electrice: Atto 3 (SUV compact), Han (sedan de dimensiuni medii-superioare), Tang (SUV de dimensiuni medii-superioare), Delfin (compact cu cinci uși), Seal (sedan mediu) și Seal U (SUV mediu). Scopul declarat este de a construi o rețea de dealeri la nivel național, pentru a ajunge direct la potențialii clienți, inclusiv la cei din mediul rural.

Seal U DM-i nu este o noutate absolută, deoarece este o versiune a unui model deja existent, destinată țărilor în care rețelele de încărcare nu sunt bine dezvoltate, unde clienții își doresc un model care să ofere avantajele propulsiei electrice, dar și o autonomie extrem de mare, datorită motorului pe benzină. Ambele versiuni, Boost și Design, au o autonomie minimă combinată de 870 km, iar încărcarea de la 30% la 80% se face în doar 35 de minute.

Garanția este de 6 ani sau 150.000 km, 8 ani sau 200.000 km pentru baterie și 8 ani sau 150.000 km pentru motorul electric și sistemul de management al motorului.

Versiunea Boost, cu tracțiune față, vine cu o baterie de 18,3 kWh, motor pe benzină aspirat de 1,5 litri, scaune din piele reglabile electric, ecran tactil de 15,6 inchi, cameră la 360 de grade, sistem audio Infinity, acoperiș panoramic, afișaj head-up (HUD), încărcător fără fir și funcție V2L (Vehicle to Load), la 38.300 de euro. Versiunea Design, pe de altă parte, vine cu motorul 1.5 turbo, tracțiune integrală și două motoare electrice, la 46.062 de euro.

Tehnologia Super DM (Dual Mode) acordă întotdeauna prioritate propulsiei electrice în fața celei termice, ceea ce înseamnă că atunci când bateria este complet încărcată și cel de la volan trece în modul EV, mașina rulează pur electric. Apoi, pe măsură ce nivelul de încărcare scade, funcționarea hibridă are prioritate, ceea ce înseamnă că șoferul nu trebuie să își facă griji din cauza motorului pe benzină.

Modelul Tang cu șapte locuri și cu tracțiune integrală este, de asemenea, practic și versatil, un SUV orientat spre familie, cu dotări specifice clasei premium. Propulsia include două motoare electrice care funcționează împreună cu o baterie Blade, oferind o autonomie de până la 530 km (WLTP mixt).

Designul este cea mai recentă declinare a așa-numitului limbaj de design „față de dragon”, combinând elemente orientale istorice cu detalii occidentale, pentru un aspect coerent și modern. Accentul pus pe precizie și rafinament se reflectă în interior, precum și în cele 32 de funcții de siguranță și asistență pentru șofer. Cele 31 de setări de iluminare ambientală promit o distracție inedită atât pe timp de zi, cât și noaptea, iar acoperișul panoramic din sticlă, cu deschidere, este oferit standard.

Atinge 100 km/h în doar 4,9 secunde, deci este foarte sportiv, iar la nevoie poate fi pus la treabă fără probleme, din moment ce poate tracta o remorcă cu greutatea de până la 1.500 de kilograme. În schimb nu este tocmai ieftin: 73.591 de euro, din care 9.972 euro se deduce de companiile maghiare, prin subvenții de stat.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!