Ecranele tactile și comenzile haptice nu au prins cum s-ar fi așteptat constructorii. Semnalele de pe piață demonstrează că cei care cumpără automobile, în majoritatea lor, preferă clasicismul, însă fără a refuza categoric progresul tehnologic. Motivul: utilizatorii întâmpină în mod clar dificultăți în utilizare.
Volkswagen a înțeles rapid această problemă și a dat deja înapoi în acest sens, iar Hyundai va face în curând același lucru.
În ciuda tendinței de creștere a digitalizării la bordul automobilelor, Hyundai a decis să păstreze controalele fizice. Chiar și la cele mai recente modele, precum Ioniq 5 și Tucson, există numeroase butoane clasice pe tabloul de bord.
De ce a făcut Hyundai această alegere, în timp ce numeroși alți constructori se îndreaptă spre o interfață complet tactilă? Răspunsul se află într-un studiu aprofundat realizat de divizia americană a mărcii.
Acest studiu, realizat de echipa de design Hyundai din California și publicat în revista Korea JoongAng Daily, arată că utilizatorii din prezent preferă să aibă mai puține ecrane tactile, comparativ cu cei din trecut.
Ha Hak-soo, vicepreședintele diviziei HDNA de la Hyundai, a explicat că la început compania a fost „fascinată” de sistemul de infotainment Tesla, unde toate funcțiile sunt integrate într-un ecran central de mari dimensiuni. Însă, după ce a testat acest sistem cu un grup de utilizatori, Hyundai a descoperit că încredințarea tuturor funcțiilor de conducere unor comenzi tactile poate fi problematică.
Concluzia lor a fost că oamenii se simt stresați, iritați și frustrați atunci când nu reușesc să controleze o funcție într-un moment dificil. Această frustrare se poate transforma într-o sursă de distragere a atenției în timpul conducerii, în special pentru funcții vitale, precum gestionarea temperaturii sau a aerului condiționat. Hyundai a ales așadar să păstreze butoanele fizice pentru aceste funcții esențiale.
Studiul mai arată că, în timp ce utilizatorii apreciază ecranul tactil pentru anumite funcții, ei preferă controalele fizice pentru altele, mai ales într-o situație de condus. Hyundai a optat așadar pentru o abordare hibridă: păstrarea unui ecran pentru infotainment și funcții secundare, menținând în același timp butoanele pentru funcțiile primare.
Această strategie contribuie la reducerea surselor de distragere a atenției, permițând șoferilor să își păstreze concentrarea la drum. „Nu ne opunem total ecranelor tactile, dar unele comenzi trebuie să rămână ușor accesibile”, spun specialiștii de la Hyundai.
Constructorul coreean este convins că un interior cu ecran complet tactil nu constituie soluția optimă pentru o conducere sigură și confortabilă. Dimpotrivă, din punct de vedere al ergonomiei, o astfel de experiență se poate transforma rapid într-un dezastru.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!