După ani de relativă discreție, Jaguar revine în centrul atenției, însă o face printr-un nedorit scandal. Sub tirul unor critici puternice, generate de noua sa campanie publicitară, constructorul încearcă acum să stingă incendiul.
Totul se derulează în timp ce compania britanică a oprit vânzarea noilor sale modele și se află la mijlocul perioadei de tranziție la propulsia 100% electrică.
Totul a început odată cu demararea, de curând, a unei campanii radicale de rebranding, numită Copy Nothing. Scopul acesteia a fost de a promova o nouă identitate de brand.
Departe de clișeele auto tradiționale, campania a optat în mod deliberat pentru o abordare disruptivă, menită să facă valuri. Ei bine, dacă obiectivul a fost acela de a genera discuții, în mare măsură el a fost atins.
Videoclipul a strâns aproape 2,5 milioane de vizionări pe YouTube și sute de milioane de vizionări pe X (fosta platformă Twitter), propulsat de numeroase comentarii, inclusiv cele ale miliardarului Elon Musk. Toată această vizibilitate a fost însoțită de un val de critici virulente, unii acuzând Jaguar că a cedat în fața unor curente controversate.
Confruntat cu aceste critici, producătorul britanic încearcă să reorienteze dezbaterea și să calmeze situația. Potrivit unui purtător de cuvânt al mărcii, acesta este un pariu necesar pentru a atrage atenția pe o piață saturată. „A trebuit să încălcăm regulile pentru a ieși în evidență prin tot zgomotul”, a spus el pentru BBC.
Directorul executiv al Jaguar, Rawdon Glover, a vorbit și el, denunțând „ura ticăloasă” declanșată de campanie. El a precizat că obiectivul mărcii nu este unul politic, ci comercial. El a adăugat: „Trebuie să repoziționăm Jaguar la un preț complet diferit. Pentru a face acest lucru, a trebuit să spargem stereotipurile tradiționale ale sectorului.”
În ciuda controverselor, Jaguar le cere scepticilor să „rezerve judecata” până când viziunea sa va fi prezentată pe deplin. Programat să fie dezvăluit pe 2 decembrie, conceptul Design Vision, anunță intrarea Jaguar în lumea vehiculelor electrice de lux, cu o primă gamă așteptată în 2026. Această repoziționare marchează un pas crucial pentru firmă, care se dorește a deveni un brand high-end și futurist.
Dacă unii denunță schimbarea prea bruscă, alții salută o asumare de riscuri îndrăzneață și necesară pentru o companie de acest tip, aflată în căutarea reînnoirii. Oricum, atenția generată de Copy Nothing confirmă că Jaguar și-a bifat provocarea: relansarea dezbaterii în jurul viitorului său, chiar dacă inițial a fost un buzz negativ.
Rămâne de văzut ce pregătește Jaguar pentru viitor. Și să sperăm că strategia va da roade, într-un moment în care toată piața auto se schimbă și trece, de asemenea, printr-o criză majoră.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!