Anunțată pentru anul 2030, următoarea generație Cupra Leon ar trebui să fie un model 100% electric.
Cum legislația din Uniunea Europeană va interzice vânzarea de mașini termice începând cu 2035, la fel ca toți producătorii, și Cupra va trebui să treacă la propulsia exclusiv electrică în următorii ani.
După cum se știe, Cupra comercializează deja două modele full electrice, Born și Tavascan, dar este evident că electrificarea gamei este abia la început. Viitoarea generație Cupra Leon, planificată pentru începutul următorului deceniu, promite să fie un element cheie în strategia de electrificare a mărcii.
Acest model, care va marca a patra prezență Cupra în domeniul modelelor electrice, va îmbogăți o gamă cale la momentul respectiv va fi formată din Cupra Born, Tavascan și Raval. Acesta din urmă va fi mezinul, derivat din conceptul Urban Rebel.
Viitorul Leon electric va fi un amestec de performanță și design îndrăzneț oferit la un preț de intrare accesibil, undeva sub 25.000 de euro. Va fi dezvoltat pe platforma SSP a Grupului Volkswagen, menită să servească drept bază comună pentru o gamă largă de modele electrice, de la cele de oraș la sportive.
Această flexibilitate tehnologică îi va permite să mențină proporții similare cu cele ale modelului termic actual, oferind în același timp performanțe sporite și eficiență energetică optimizată. Potrivit lui Wayne Griffiths, CEO Cupra, această tranziție către un Leon 100% electric face parte dintr-o viziune pe termen lung a mărcii. „Următoarea generație Leon va fi cu siguranță electrică”, a spus el într-un interviu pentru Autocar.
Până atunci însă, modificările la actuala generație au scopul de a aduce modelul în conformitate cu viitoarele standarde de emisii Euro 7, asigurând vânzarea lui până în următorul deceniu. Totodată, SUV-ul Formentor, bazat tot pe aceeași platformă, va beneficia de dezvoltări similare pentru a-i prelungi durata de viață pe piață.
Iminenta lansare a lui Raval, un model electric compact, așteptat la sfârșitul anului 2025, cu un preț puțin peste 20.000 de euro, va juca, de asemenea, un rol crucial în strategia de electrificare Cupra.
Această strategie de tranziție hibridă evită o întrerupere bruscă și permite diversificarea răspunsului la așteptările consumatorilor în ceea ce privește mobilitatea. O altă dezvoltare majoră pentru tânărul brand spaniol creat în 2018 ar putea fi consolidarea poziționării premium și sportivă.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!