Skoda nu va mai avea în gamă un model electric micro-city, în locul lui Citigo-e
23.02.2025
        
Distribuie acest articol!   

Prețul mașinilor electrice poate fi o problemă și pentru producători, nu doar pentru cumpărători. Skoda nu va avea în gamă un model electric de intrare în gamă, bazat pe Volkswagen ID.1. Motivul: rentabilitatea prea scăzută.

Absența mărcii Skoda din acest proiect de mașină electrică cu prețul de plecare de 20.000 de euro este surprinzătoare.

Spre deosebire de predecesorul model micro-city, Volkswagen e-Up!, care avea echivalente la Skoda (Citigo-e iV) și Seat (Mii Electric), noul ID.1 va fi vândut doar sub marca germană. Este o decizie strategică care ridică semne de întrebare cu privire la viitorul mașinilor electrice mici în cadrul grupului german.

Totuși, este luată în considerare posibilitatea de a centraliza producția de vehicule electrice de mici dimensiuni de la diferitele mărci ale grupului Volkswagen, în cadrul unei fabrici cehe a companiei.

Deocamdată se știe că Volkswagen a decis să producă ID.1 la fabrica din Palmela, Portugalia, care nu este încă specializată în producția de vehicule electrice. Ceea ce ar putea crea provocări suplimentare în ceea ce privește adaptarea. În plus, dezvoltarea acestei noi mașini de oraș a fost și o problemă strategică internă a grupului și a făcut obiectul a numeroase discuții și negocieri de tot felul.

Cei de la Skoda ar fi încercat să obțină direcția de dezvoltare a modelului, dar proiectul a fost în cele din urmă încredințat mărcii Volkswagen. În fața acestei decizii, producătorul ceh ar fi decis să se retragă complet din proiect, din considerente financiare, un element cheie în proiectarea și producția de mașini electrice mici. Acest element a constituit de fapt de multă vreme un obstacol major pentru acest tip de vehicul în cadrul grupului.

În aceste condiții, rolul modelul electric entry-level de la Skoda ar urma să fie jucat de micul SUV Epiq, așteptat să fi dezvăluit oficial în cursul acestui an.

Producția lui Volkswagen e-Up! ar fi generat o pierdere de aproximativ 10.000 de euro per unitate. Iar profitul așteptat pentru ID.1 ar fi de doar câteva sute de euro pe vehicul. O marjă considerată insuficientă de conducerea Skoda, care a preferat să se retragă, având în vedere profitabilitatea incertă.

Pentru a încerca să controleze aceste costuri, Volkswagen se gândise inițial la o colaborare cu Renault. Ideea a fost de a folosi platforma electrică a producătorului francez, ceea ce ar fi redus costurile de dezvoltare și ar fi accelerat timpul de lansare pe piață. Cu toate acestea, proiectul de cooperare a eșuat.

Potrivit unor surse, Daniela Cavallo, președintele comitetului de întreprindere Volkswagen, ar fi fost cea care s-a folosit de dreptul de veto în fața acestei alianțe și ar fi insistat ca producția să rămână în fabricile grupului german.

Se așteaptă ca Volkswagen să dezvăluie cât de curând conceptul ID.Every1, care va prefigura noul model entry complet electric ID.1.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!