
Mobilitatea electrică este departe de proporțiile de masă, iar pentru a ajunge acolo constructorii vor trebui să arunce pe piață modele abordabile. Volkswagen știe foarte bine acest lucru, pentru că are în gene automobilul popular – începând cu legendarul Beetle, a oferit o mobilitate accesibilă pentru milioane de oameni, cu modele compacte și plăcute la condus.
Constructorul german dă semne că se pregătește pentru viitoarea etapă din procesul de electrificare, cea a democratizării. Conceptul prezentat zilele acestea, sugestiv denumit ID. Every1, prefigurează modelul de serie care va debuta pe piață în 2027, în locul lui e-Up, la un preț de pornire de 20.000 de euro.
Viitorul model electric entry-level de la Volkswagen va avea un motor de 95 CP si o autonomie de 250 km. Ca dimensiuni va fi comparabil cu un Polo, cu portbagaj de peste 300 de litri și preț de start pe piața europeană de circa 20.000 de euro.

Volkswagen propune un model smart, flexibil și accesibil, cu design sportiv, interior versatil și veleități digitale. De asemenea, promite să vină cu temele bine făcute, acolo unde a gafat în trecut: o nouă arhitectură software, puternică și cu actualizări și upgrade-uri pe tot parcursul perioadei de utilizare a acestui model.
Planurile de viitor ale celor de la Volkswagen sunt foarte ambițioase. Până în 2027 ar urma să vedem nouă modele noi, dintre care patru vor fi electrice, bazate pe noua platformă Modular Electric Drive (MEB), cu tracțiune față.

Noile modele vor face parte din familia de mașini electrice urbane cu tracțiune față, dezvoltată pe o bază comună, sub umbrela Brand Group Core, care cuprinde mărcile de volum din Grupul Volkswagen.
Mobilitatea atractivă în era electrică din Europa pentru Europa este unul dintre pilonii centrali ai planului de viitor al mărcii. Odată cu lansarea europeană a familiei de mașini urbane complet electrice din 2026, Volkswagen va oferi cel mai divers portofoliu din segmentul de volum mare – de la modele termice și hibrizi avansați, până la vehicule full electrice de ultimă generație.

Una dintre noutățile majore pe care le va aduce versiunea de producție a conceptului ID. Every1 va fi arhitectura software deosebit de puternică. Aceasta înseamnă că modelul va putea fi echipat cu noi funcții pe întregul său ciclu de viață. Chiar și după achiziționare, automobilul va putea fi în continuare adaptat individual la nevoile proprietarului.
La fel ca precedentele concepte, 2all și GTI Concept, ID. Every1 se bazează pe noua platformă modulară MEB, care oferă o utilizare optimă a spațiului și o eficiență maximă. Cu o lungime de 3,88 metri, este poziționat între primul Up! (3,6 metri), ID. 2all (4,05 metri) și actualul Polo (4,07 metri). În interior, oferă spațiu pentru patru persoane și un volum al portbagajului de 305 litri.
Acest model face parte din planul de viitor al mărcii Volkswagen, compus din trei faze. Prima, denumită Advance, vizează consolidarea competitivității și extindeți gamei de modele existente într-o manieră țintită. Faza Attack vine cu cele nouă modele noi, până în 2027, inclusiv versiunea de producție ID.2all oferită la mai puțin de 25.000 de euro, și ID. Every1, pentru aproximativ 20.000 de euro. A treia fază, Achieve, va transforma Volkswagen în cel mai important producător de volum, cu cele mai sigure, mai inovatoare și mai vândute mașini, până în 2030.