Fiecare exemplar Bugatti Mistral este livrat proprietarului cu un rulaj de 400 km înregistrat la bord
15.07.2025
        
Distribuie acest articol!   

Dacă sunteți printre privilegiații care și-au cumpărat un Bugatti Mistral nou-nouț, cu siguranță ați obervat că, la momentul livrării, bijuteria dumneavostră avea deja înregistrat la bord un rulaj de 400 de kilometri. De fapt, așa au toate exemplarele noi Mistral, în momentul când ajung în mâinile proprietarilor lor. Iar pentru acest rulaj surprinzător de mare există, desigur, o explicație!

Iar explicația este cât se poate de logică: odată ieșit din celebrul Atelier Bugatti, fiecare exemplar este supus unor teste riguroase, în baza cărora constructorul se asigură că oferă un automobil de o calitate impecabilă.

Fără îndoială, Bugatti este una dintre cele mai apreciate mărci auto la nivel mondial, care a produs unele dintre cele mai emblematice modele din istoria automobilului. Mai presus de toate, este specializată în recorduri de viteză. În 2019, de pildă, un prototip Chiron a atins 490 km/h, o performanță remarcabilă, care a intrat în istorie.

Compania franceză produce automobile în loturi foarte mici și chiar unicate, la prețuri deosebit de mari. O adevărată fabrică de vise, mai ales că a vedea un Bugatti pe drumurile publice este aproape un miracol. Pentru că, evident, nu există mulți proprietari de Bugatti.

La un asemenea nivel, este firesc ca producătorul să supună fiecare exemplar al unui model extrem de performant unor teste ample, drumul dintre fabrică și predarea cheilor fiind destul de lung. Proba de drum prevede cel puțin 350 de kilometri prin Alsacia, pe drumuri înguste și șerpuite, porțiuni de autostradă, dar și drumeaguri pietruite.

Acest test le permite inginerilor să detecteze cea mai mică imperfecțiune. Absolut totul este examinat cu atenție și nimic nu este lăsat la voia întâmplării: direcția, comportamentul șasiului, zgomotul de fundal, calitatea materialelor și chiar ambianța de la bord.

Motorul extrem de puternic trebuie să fie, de asemenea, plăcut urechii. Inginerii ascultă fiecare sunet, fie că vine de la motor, de la vânt sau de la anvelope. Mașina rulează inclusiv pe străzi înguste, mărginite de ziduri vechi de piatră, pentru a i se verifica acustica. Chiar și acoperișul, deschis sau închis, trebuie să rămână perfect impermeabil și silențios.

Această căutare a perfecțiunii nu tolerează aproximări. Doar trei piloți de teste, aleși cu grijă, sunt responsabili pentru aceste teste finale. Ei cunosc modelul până la cele mai mici detalii, simt fiecare vibrație și aud fiecare nuanță de sunet. În timpul testelor, își înregistrează impresiile pe un reportofon. Dacă există cea mai mică îndoială, mașina se întoarce la atelier. Echipele rezolvă problema, apoi se pornește din nou pentru teste suplimentare. Procesul se repetă până când totul funcționează impecabil.

Iar înainte de livrarea către client, Bugatti efectuează un ultim test, pe un aerodrom de lângă Colmar, unde mașina atinge viteze de până la 300 km/h. Inginerii verifică ESP-ul, ABS-ul și frânarea în condiții extreme. Dacă totul este în regulă, se dă unda verde pentru livrare.

Distribuie acest articol!