Noul motor TwinAir debuteaza pe FIAT 500
16.07.2010
        
Distribuie acest articol!   

Incepand din 2007, in fiecare an, in preajma datei de 4 iulie, FIAT a sarbatorit relansarea inegalabilului model FIAT 500 prin evenimente speciale si lansari de noi modele. In 2008 a fost prezentat oficial Abarth 500, in 2009 a fost lansat noul FIAT 500 C iar acum, in 2010, FIAT anunta introducerea noului motor TwinAir in doi cilindri 85 CP (900 cmc) ce va echipa modelul FIAT 500 din luna septembrie 2010.

TwinAir este primul propulsor dintr-o noua gama de motoare in doi cilindri produsa de FIAT Powertrain Technologies, ce pune in aplicare tehnologia MultiAir combinata cu o optimizare a dinamicii fluidelor, obtinandu-se astfel o reducere record a consumului de combustibil. In plus, gama de noi motoare, de la 65 la 105 CP, va asigura si o valoare a emisiilor de CO2 cu 43% mai scazuta decat in cazul altor motoare cu performante similare.

Echipat cu noul motor, FIAT 500 atinge 173km/ora si accelereaza de la 0 la 100 km/ora in doar 11 secunde. In ciclul combinat, consumul este de 4,1 litri/100 km, cu o valoare a emisiilor de 95g/km.

FIAT 500 TwinAir 85 CP va dispune si de un buton ECO amplasat pe bord, care, odata activat, va contribui la reducerea consumului. Butonul va oferi posibilitatea de a selecta doua modalitati de condus: Normal si Eco. In primul caz, butonul ECO este dezactivat si se produce un cuplu maxim de 145 Nm, asigurand un sofat mai sportiv. In modul ECO, cuplul este setat la 100 Nm la 1.750 rot/min, pentru a asigura un consum de energie minim, potrivit spatiului urban. Chiar si efortul de a sofa este mai mic (este activata functia City).

Astfel, foarte concis, avantajele noului motor sunt crestere a puterii maxime cu 10% comparativ cu un motoarele traditionale de cilindree similar, cuplu imbunatatit la turatii reduse, reducerea consumului si, prin urmare, a emisiilor de CO2, precum si o acceleratie mai prompt, datorita unei presiuni constante a aerului in amonte de cilindru, cuplata cu un control extrem de rapid al supapelor de admisie.

Distribuie acest articol!